Am I dreaming - Chapter 9

Att vakna med världens baksmälla var inte kul. Men en sak kan jag säga, festen var grymt lyckad! Jag hade till och med fått Erics och några andra killars nummer. Men varför kan jag aldrig få tjej vänner? Är jag bitchig på något sätt? Ser jag ut som en? Vad är det? Det kan inte vara så jäkla svårt att få en tjej vän. Men, men, det är som det är. Någon gång kommer det väl.
Jag gick upp ur sängen och ut till badrummet för att ta en huvudvärks tablett. Efter det gick jag ner till köket för att äta frukost. Det var väldigt tomt när ingen var här. Jag tog fram mackor, yogurt och flingor och lite annat smått. När jag fixat frukosten satte jag mig vid bardisken. Så, vad ska jag göra idag? Sola? Nej det är lite smått molningt ute. Träna? Nej det orkar jag inte med tanke på festen igår. Chilla hemma och titta på film? Nej, då tjockar jag mig bara och det får jag inte göra. Shoppa? Ja, det får det bli. Men med vem? Jag kan ju ringa Eric och fråga om han vill hänka. Han gillade tydligen att shoppa och ett plus i kanten är att han gillar samma klädmärken som mig. Så får det bli nu. Jag tog fram mobilen och slog upp hans nummer, och ring. Efter några signaler hörde jag hans röst.
- Hi Bella! What's up?
- I was thinking, how about shopping today?
- Sure, when are you ready?
- I'm eating breakfast right now but about an hour?
- Are you serious? It's 12 o'clock! Lol, but yeah I'll pick you up then. Bye
- Bye Eric!
När jag lagt på skyndade jag mig att äta upp och ställa det i diskmaskinen. Efter det gick jag upp på mitt rum och tog en dusch, jag hade ju fortfarande mina fest kläder på mig och... wow mitt hår stog åt alla håll. Jag stog nu framför spegeln och fick se mitt hemska ansikte. Usch! Jag hoppade in i duschen och sköljde av kroppen och tvättade bort sminket som var kvar. Handuken som hängde på tork virade jag runt kroppen och sedan var det bara att klä på sig och sminka sig.
Det fick bli enkla kläder, ett par jeans med en odd molly topp och till det en skinjacka. Och så sminket kvar, jag kleaade på lite mascara fort och så var jag färdig precis i tid. Jag gick ner och öppnade dörren åt Eric och kramade om honom. Vi hoppade in i bilen och körde in mot stan. Under tiden snacka vi om lite allt möjligt.
- Do you want to come to the studio today? My dad asked me, when I said I were going to spend the day with you. It will be a boyband there, I don't remember the name of it but anyway.
- That sounds great! But let's start the shopping!
Vi hade precis parkerat bilen och skulle nu börja gå mot Ralph Lauren.

Efter några butiker var vi lite smått trötta så vi bestämde oss för att äta lunch på något mysigt ställe. När vi var påväg till stället gick vi förbi en tidningsaffär och i fönstret satt bilder på mig vid mitt hus. Var det de blixten kom ifrån? Det måste ha varit från igår men varför följde dom efter mig?
- Eric can we go in here and bye that magazine?
- Yes but why are you on that window? sa han med en chockad blick
- We will see! sa jag och så gick vi in för att köpa tidningen
Direkt när vi köpt den gick vi till restaurangen vi skulle äta på. Där skulle vi titta i den.
När vi kom dit beställde jag en pastarätt och Eric beställde även samma. Äntligen kunde jag titta i tidningen.
Vi slog upp sidan där det var en artikel och bilder. Det stog om mig och Harry, men vänta va? Det stog om Eric och Chace också! Vad är det här? Det fanns bilder när jag och Harry var ute och åt, när vi nästan kysstes, när Chace hämtade mig innan festen, när jag var med Eric (hur dom nu kunde få bilder på oss) och när jag stog utanför mitt hus 5 på morgonen. Det fanns frågeställningar som ''Why are she with 3 diffrent guys?'' ''Is Harry dating this girl?'' ''Are she together with all of this guys?'' På riktigt, dom känner inte mig! Bara för att jag var ute på en fin resturang med Harry betyder inte det att... vänta jo nästan. Jo, man skulle kunna tro att vi är på en dejt där. Men kom igen, jag ser inte kär ut i Eric eller Chace på bilderna. Eller? Jag vände mig om mot Eric och mötte hans chockade blick.
- Wait, are you dating Harry Styles? fick han ur sig tillslut
- Well... njaa... we were together kind of but some people said that we should take it slowly. I'm cousin with one of them so... it's hard to explain!
- Damn, I was about to ask you out but whatever!
- Were you? han nikade
- I didn't say that we are together, did I?
- No, but okey then! Do you want to go out on a date with me someday? sa han och tog tag i min hand
Just då blixtrade det till så han släppte min hand snabbt. När vi vände oss om stog massa paparazzis där och fotade oss. Vi la snabbt ner pengar på bordet, tog våra saker och sprang ut från resturangen mot Erics bil. Dom försökte följa efter oss men det gick inte så bra. Vi hoppade in i bilen och körde mot hans pappas studio. Det var ändå inte så lång tid kvar tills vi skulle vara där. Det var tyst hela vägen dit, jag kan inte svara på om det var en skön eller obehaglig tystnad.
Äntligen var vi framme, yes! Vi började gå mot inspelningsstudion och då började Eric prata, han sa/visade något väldigt roligt. Typ ''Du skulle ha sätt ditt ansiktsuttryck'' och så härmade han mig. Så självklart började jag skratta. Vi kom fram till en dörr där det stog ''inspelningsstudio'' fast på engelska då. Eric öppnade dörren och den första personen jag såg var....

Harrys perspektiv
Killarna och jag hade varit inne i studion ett tag men mest sofftat runt där. John som en av våra producenter heter skulle på en lunch intervju så han stack vid 2-3 tiden. Men det gjorde ingenting för oss dock! Det fanns alltid något roligt att göra med de här killarna.
John hade nu kommit tillbaka och vi satt och snackade lite om albumet osv. Helt plötsligt hörde jag ett välbekant skratt+ett kill skratt. Dörren öppnades och Bella kom in med en kille jag inte kände igen. Det blev en väldigt pinsam tystnad, riktigt pinsamt! Varför, vet jag inte? Kanske var det för att Bella kom in i studion. Hon såg väldigt chockad ut, men hon tittade in på mig. Såg det inte ut som i alla fall.
- Ooh hi Eric! So good that you came with Bella! sa John
Vänta va? Hur vet han vad hon heter? Nu fattar jag verkligen ingenting!
- Can somebody explain? sa Louis helt plötsligt
- Explain what?
- How everybody knows each other!?
- This is my son Eric and this is Bella! sa John och log
- Yeah I know that that's Bella! Because I know her! sa Louis
- Dad can you explain? var det han Eric som sa
- Well, I saw you guys in the magazine so I invited you here! I really want to know what's happening, you're my son and I can't risk you being in the papers! sa John
- Is that your dad?! kom Bella helt plötsligt in med, det var tydligen han som hon tittade chockat på
Inte så konstigt egentligen, han är riktigt känd.
- Hey, what did you expect? fick Eric till med och gjorde så som dom gör i en reklam och alla började skratta
- Well, not him! But hi John, nice to meet you! sa hon tillsut
Bella och Eric satte sig ner runt bordet som vi andra. Men dom satte sig i en egen soffa, jag som trodde att Bella skulle sätta sig brevid mig.
- So tell me, what's going on here? sa John och hade en allvarlig min
- The paparazzis think that I'm dating your son, Harry and Chace! I mean what are they thinking with? sa Bella
- But you aren't dating any of them, or? fortsatte konversationen mellan John och Bella
- Hmm.. I really don't know! Everything is so confusing! I am or was dating Harry I really don't know and then Eric asked me out and AAAAH! skrek Bella till, allt gick så fort när hon sa det så man han nästan inte reagera på vad hon sa.
- Bella sloow it down, breath! So one thing is clear, you're not dating Chace, but was or are dating Harry and Eric just asked you out? Ooh that's just great! sa John med en ironi i rösten
- I'm sorry guys I can't be here! I have to go! sa Bella och sprang iväg ut genom dörren.
Alla satt kvar helt chockade och som stora frågeteckan.
Stökig del! Om det är något ni undrar över så är det bara att fråga! Detta var alltså bara del 1, del 2 kommer förmodligen ut imorgon!

Kommentarer
Postat av: ilse

Jättebra! Men jag vill att Bella och Harry ska börja dejta! :)

2012-04-24 @ 15:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0