Am I dreaming - Chapter 7

När jag tittade upp såg jag att det var en lyktstolpe som var där. Nej, men det här var ju inte alls pinsamt. Jag vred på huvudet åt det håll killens hus låg åt och ha... han var påväg mot mig.
- Haha are you okey? sa han och log ett sjukt snyggt leénde. Hans tänder satt perfekt och var sådär snyggt vita.
- Well yeah but my head hurts a bit.
- That's not so weird, you ran into a lamppost. Do you need anything?
- No, or I mean yes. Can I get som water, I'm dying and I'm soo hot.
- Yes you are! efter bara någon sekund insåg han vad han just hade sagt
- This is akward! Haha! sa jag och började skratta och även han
- Come with me so can I give you some water.
Han drog upp mig från marken och sedan gick vi in till hans hus. Det var stort och ganska likt mitt hus, förutom inredningen då. När vi kom till köket tog han fram ett glass och fyllde det med vatten och gav det sedan till mig.
Jag fastnade hos honom ett tag och vi snackade om lite allt möjligt. Han var riktigt trevlig och rolig. Men juste jag skulle ju iväg på middag ikväll med Harry.
- How much is the clock? frågade jag
- It's 17.30
- Omg, I'm sorry but I have to go. We should hang out some time!
- Yeah, it would be really funny. I'll give you my number so we can call eachother.
- Sounds awesome! Here's my phone! sa jag och gav honom min mobil så han kunde skriva in sitt nummer
- I'll see you! sa han och gav mig min mobil
Vi kramade om varandra snabbt och sedan joggade jag hem i ett ganska snabbt tempo.

När jag hade kommit hem skulle jag precis hoppa in i duschen när jag såg hur jag såg ut i spegeln. Usch, hur kunde jag visa mig så här inför... eeh vad heter han egentligen? Kanske borde kolla det på mobilen sen.
Jag tvättade håret och rakade benen lite snabbt. När jag smörjt in benen och sminkat mig var det dags för att fixa en snygg outfit. Alltid lika svårt. Dessutom nu när man inte riktigt vet vad det är för något. Är det en dejt eller? Men en klänning är aldrig fel på sommaren.
Det tog ett tag att hitta något men efter kanske 15min hittade jag en riktigt snygg outfit med klackar och en svart handväska till.

Jag hörde hur det plingade till på dörren. Jag tittade snabbt klockan på mobilen och insåg då att klockan redan var 7. Jag packade ihop alla grejer jag behövde och la sedan ner det i min väska.
När jag kom ner hade mamma och pappa redan öppnat dörren och tydligen så visste dom att vi skulle ut och äta. Men dom misstolkade det helt för dom vet ju egentligen inte att vi ska lära känna varandra först innan något händer.
To bad that it already happend, lol.
Vi sa hejdå tilll mamma och pappa och sedan gick vi ut till bilen för att ta oss till resturangen Harry bokat.
- Can I say that you look really beautiful tonight?
- Ofcourse you can! Thank you and you don't look bad yourself! sa jag
Efter kanske 20min var vi framme. Jag såg direkt att det var en fin resturang men jag orkade inte protestera emot, så jag lät det vara. Hoppas bara det inte är några papparazziz som är i närheten som skulle kunna fota oss. Vi hade inte direkt synts i tidningar så det skulle bli lite konstigt om vi syntes nu när vi egentligen inte var ihop, för det var vi ju inte.
Vi fick ett bord vid vattnet och det var en underbar utsikt. Nu är det bara att sätta igång snacket.
- So who should start? sa jag och log
- You can!
- Well, my name is Bella or I mean Isabelle. I'm Nialls cousin, I love food, basketball, play the guitar and sing. I know this amazing guy called Harry Styles. And I'm freaking in love with him. But we can't have a relationship because everyone thinks that we are going to fast wich we are but yeah yeah.
Jag såg hur hans mun öppnades och blev större och större. Jag tror han blev lite chockad när jag sa att jag var crazy in love with him. Men jag är det, dock vet jag att vi går för snabbt fram men mina känslor är så svåra att gömma. Det har aldrig varit så här, men det är första gången jag har berätta mina känslor för någon. Jag har alltid varit den bruden som alla killar vill ha och då måste man spela lite. Fast jag har aldrig riktigt gillat någon så här mycket, det är nästan obeskrivligt.
- My turn! My name is Harry. I love to sing, I love girls, especially people like you and I sing in a band called One Direction with the guys who are my best friends. And one of them is calles Niall and his cousin Bella is so hot and I'm in love with her too! Can't I kiss you now? Please?
- Harry, no! We can do this, we just have to do this a couple of times so we can prove to the others. Then you can kiss me all you want.

Kvällen flöt på bra, bara en grej som störde mig var att jag ville kyssa dom där underbara läpparna hela tiden. Jag tror Harry märkte att jag tittade på dom när han pratade då och då. Opps! Men det var riktigt kul, jag tror det var bra att vi lärde känna varandra lite bättre. Jag vet mycket mer om honom nu än tidigare och vår relation har redan blivit bättre. Vi hade berättat om allt från himmel och jord. Det kunde handla om gamla flickvänner och pojkvänner man haft. Jag berätta även hur jag sågs som i Sverige. Harry förstog mig, han kunde känna hur det var att vara i min position. Det var ju kul ibland, men det kunde gå i överstyr också.
När vi kom till notan insisterade Harry på att han skulle betala så jag lät honom göra det. Jag orkade verkligen inte ha några små bråk om det. Efter det körde han hem mig och följde mig till dörren så där romantiskt som man ser i filmer. Jag visste att jag inte fick kyssa honom men det var svårt att hejda sig. Harry lutade sig fram mot mig men när han bara var några centimeter ifrån mitt ansikte drog jag bort.
- I'm sorry Harry, but you know the deal! I'll call you tomorrow so we can continue! sedan gav jag honom en lätt puss på kinden
Man såg på hans ansikte att han blev ledsen men han fattade ju själv att det inte skulle funka om vi gjorde det.
När jag kom in tog jag snabbt av mig sminket och bytte om till pyjamas som bestod av hotpants och ett linne.
Jag kände att jag glömt något men jag kunde inte sätta på vad det var. Hmm... juste, jag skulle kolla vad han hette.
Jag tog snabbt fram min mobil och gick in på kontakter och letade efter någon jag inte kände igen. Och där var han. Chace. Han hade döpt sig själv till ''Chace the hottie'' på mobilen. Gulligt, men sant.
Jag satte mobilen på laddning och somnade snabbt därefter.
Inte världens längsta men det är ett kapitel i alla fall! Det kan finnas stavfel och sånt lite här och där. Men jag skrev det här ganska snabbt och har inte läst igenom det. Fixar det imorgon isånna fall.



Kommentarer
Postat av: ilse

AWSOME! Jätte bra! det är bra att det inte gick alldeles för snabbt mellan Bella och Harry! Längtar till nästa! :)

2012-04-19 @ 19:28:57
Postat av: ilse

Jag vill ha nästa del nu!! :/

2012-04-21 @ 20:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0