Am I dreaming - Chapter 8

*pip pip*
- Ahh come on, it's summer!
Varför satte jag igång larmet egentligen? Nej juste, jag ska ju träffa Harry snart och sedan tänkte jag smsa Chace och fråga om han ville hitta på något ikväll.
Jag gick upp ur sängen och tittade på mobilen hur mycket klockan var, 10.30. Jag passade även då på att smsa Chace och självklart Harry. Först skrev jag till Chace: ''Hi it's Bella the girl who ran into the lamppost! I wonder if you want to do something tonight? Maybe party!? Text me as soon as you see this!'' Efter det skrev jag ett till Harry: ''Hi handsome! When are you coming over?''
Jag tog på mig ett par shorts och ett vanligt vitt linne med massa smycken till. Sminket gick fort att kleta på och sedan var det bara att äta frukost innan Harry skulle komma. Jag hade i och för sig inte tittat om han svarat på mitt sms, det kanske skulle vara bra om jag gjorde det.
Och ja, ett sms hade jag fått, nej till och med två. Jag läste först Harrys.
''I'm on my way, be ready in 20'' hade han skickat för 18min sedan, sedan läste jag Chace.
''Of course I remember you, who wouldn't! Yeah, that would be fun, I know a guy that has a party tonight. Which number do you live on? I can pic you up at 8?'' snabbt skrev jag in ett svar. ''16, good I'll be ready then! Bye''
Precis i tid ringde det på dörren och jag gick ner för att öppna. När jag öppnade stog Harry där snygg som vanligt. Jag kramade honom snabbt och sedan gick vi till vardagsrummet för att snacka.
- Are your parent home? frågade Harry
- No, they are at some friends place over the week. I think they are coming back in 5 days or something.''
- Okey, so where should we start?
Det började lite segt men efter ett tag kom vi igång bra och det fanns alltid något att snacka om. Tiden gick så snabbt att den redan var 15 och vi hade inte ätit lunch än så vi började fixa lite lunch i köket. Pasta pesto funkar alltid lika bra med en kött bit till. Det tog ett tag att göra och klockade hade blivit 16 när maten var färdig. Vi satte oss ner vid bardisken och åt den goda maten.
- So, I'm turning 18 next week and want to have a party here. What do you think? sa jag
- Are you turning 18? I didn't know! Why didn't you tell me this earlier?
- I'm telling you right now, but anyway I was planing to invite some people but I don't know anybody. Well one person that lives on my street but not that much more. Do you have some friends you can invite? I know it sounds weird because I don't know them, but it's not a party without people. So, what do you think?
- First, take it east you talk to fast. Second, sure I can invite some people. I know many of them, you know I'm famous if you didn't know! sa han och blinkade med ena ögat
- Ha-ha fun, but seriously it sounds awesome! You can be my personal event fixer!
- Okey, do you want a theme?
- Naa, I just want a normal party with drinks ofcourse!
- Haha that can I fix!
- Good! Party time! skrek jag och sprang fram till stereon och satte på musik på hög volym och började dansa som en galning. Harry hängde på och där stog vi och dansade som två små.. jag vet inte vad.
Efter några låtar låg vi på soffan och var helt slut. Shit, hur mycket är klockan egentligen?! Chace skulle ju hämta upp mig vid 8!
- Harry, how much is the clock?
- half past 7, why do you wonder?
- Omg! You really have to go now! jag drog upp Harry ur soffan och drog med honom till dörren.
- What are you doing? Why are you in such a rush?
- I'll call you tomorrow! Bye! sa jag och stängde igen dörren
Jag skyndade mig ut till köket och tog bort våra tallrikar, bestick och glas. Sedan gick jag till duschen för att tvätta håret, raka benen och sådant viktigt. Det tog ett tag där inne men det gör det när man ska raka benen. Jag stängde av duschen och lindade en handuk runt kroppen och håret. Sedan smörjde jag in benen med en grapefruit body lotion från The Body Shop. Nu var det dags för det svåraste, att välja kläder. Men tillslut hade jag bestämt mig för en svart byxdress med ett stort guldigt halsband. Nu var det bara sminket kvar. Jag satte bara på mascara och läppglans, jag behövde inget solpuder eftersom jag ändå är brun i ansiktet året runt.

Jag tittade klockan på mobilen, 20.00 prick. Perfekt! Dörren plingade till så jag skyndade mig ner och öppnade dörren.
- Wow, you look hot! var det första jag sa när jag öppnade
- Hi to you too! sa han och kramade om mig
- Sorry, hi! Hehe
- It's okey, you look pretty hot too!
- Pretty? sa jag med en eronisk röst
- Okey, very hot!
- Thank you! sa jag nöjt och sedan gick vi till bilen han körde
Han öppnade dörren åt mig, vilken gentleman.
Efter 10min var vi framme hos hans kompis. Väldigt stort hus var det. Det lät som festen redan var igång, toppen.
Vi gick in i huset och hälsade på hans kompisar. Gud, alla var ju sjukt snygga!! Jag tror inte jag har sätt så många snygga på samma ställe samtidigt. Men nu var det dags att festa. Vi började med några shots med hans kompisar som vi hälsade på. När jag tagit den sista hörde jag hur låten ''Shots började spelas. Så jag drog med mig Chace och började dansa, som vanligt som en galning. Alla följde mitt exempel och nu var alla uppe och dansade loss.
Efter 5 låtar var jag dö varm så jag gick ut och ställde mig i den svalkande luften.
- Bella right? hörde jag hur någon sa
Jag vände mig om och där stog en av Chace vänner Eric. Även fast Chace var dö snygg så var Eric 100x snyggare. Brun och allt.
- Yes, you are Eric aren't you?
- Yeah that's me! What are you doing out here? The party is in there!
- I know but I got so hot!
- Do you want some company?
- Sure!
Vi började snacka lite och han var hur rolig och trevlig som helst. Han hade så mycket att berätta! För det första var det han som hade fixat festen ikväll. Han berättade om sin pappa som tydligen var en musik producent. Hur han reste runt hela tiden, inte flyttade men han var borta mycket. Ja, det var mycket att berätta jämfört med mig.

Festen var lyckad och jag hade hunnit snacka med många härliga personer. Men det var en jag fastnade för och det var Eric. Ååh han var så underbar.
Chace körde hem mig vid 5 tiden på morgonen. Jag skulle precis öppna dörren när jag hörde ett blixt ljud med jag såg även ett ljus. När jag vände mig om såg jag ingen, konstigt. Jag öppnade dörren och gick direkt upp på mitt rum där jag slängde mig i sängen och somna på bara några få sekunder.

Kommentarer
Postat av: ilse

Jättebra!!! Novellen blir typ som en drog... Jag vill ha meer!!!

2012-04-23 @ 17:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0