Am I dreaming - Chapter 18

Jag sprang runt en liten kulle med snö för att gömma mig. Jag tittade försiktigt åt det hållet jag kom från och som tur var var ingen där. Precis när jag skulle gå därifrån så kände jag ett par armar runt omkring mig och en iskall snöboll upp i ansiktet. Snön smälte och åkte ner innanför min tröja som jag hade under jackan. När jag vänt mig om såg jag Justin stå där och skratta som en galning. Jag hoppade på honom med min snöboll i handen och mullade upp den i HANS ansikte den här gången. Nu var det min tur att skratta som en galning. Jag kunde verkligen inte sluta men när Justin ställde sig bara någon centimeter ifrån mig så blev jag helt plötsligt seriös. Våra läppar möttes igen och som förra gången så kändes det så rätt. Varför inte bara köra, är det inte YOLO man brukar säga? ''You only live once'' Jag vill ändra på mitt liv, starta ett nytt. Och det kan jag göra här och nu med Justin i släppet. Vi avslutade kyssen och började gå tillbaka till huset hand i hand. Jag vet inte om vi var ihop eller om det bara var one thing grej. Men en sak var säker, jag hade börjat få känslor för Justin och det var inte små utan riktigt stora känslor.
Vi klev innanför dörren och klädde av oss våra ytterkläder. Shit vad kallt det var då.
- I'm just going to change clothes! Be right back! sa jag och gick iväg för att byta om till myskläder
När jag byt om gick jag när till Justin. Han stod i köket och hade gjort 2 stora koppar med varm choklad, min favorit. Vi satte oss i soffan helt knäpp tysta.
 
- So... började jag
- So...
- I.. hann jag bara säga innan Justin började prata
- I know you have a boyfriend but I can't behave around you. I really like you Bella and since I saw you the first time, I knew that you were special. But I don't want to hurt Harry, which I may have done already, although he doesn't know. Please say something!
- I know I shoulden't do this but I feel like this is the right thing! I mean being with you, I didn't realize that I had feelings for you since the first day I came here, when you laid you arm around me. But one thing I know is that this isn't gonna work, I mean I live in London and you in LA. And the last thing I want to say before I kiss you is; YOLO! jag slängde mig över Justin och började kyssa honom. Den blev alltmer intensiv men jag fick stoppa det innan det gick alldeles för långt, jag har ju faktiskt fortfarande en pojkvän.
- I didn't know that you were such a good kisser, now I know why Harry likes you! sa han och skrattade smått
- Ha-ha! You are soooo fun! sa jag och slog till honom lätt på armen
- I'm serious!
- Yeah yeah whatever! sa jag och reste på mig för att sedan gå ut i köket, man hörde i bakrunden hur Justin skrattade, jag log lite för mig själv. Jag måste ha sätt ut som en stålle som log sådär. 
 
Jag öppnade kylskåpet för att se vad som fanns i det. Jag skulle fixa middag ikväll och eftersom Justin inte hade smakat min favorit rätt så var det dags för det. Jag tog fram allt som behövdes för att kunna göra hemmagjord pesto. När den var färdig så ställde jag in den i kylskåpet. Sedan började jag med att koka pasta och steka kött. Medans det var igång så började jag duka fint, med tallrikar och sådant. När det var klart tog jag fram en stor skål där jag kunde få plats med all pasta, och en liten skål där jag kunde lägga béarnaisen i.
 
- This was the best food I ever eaten! sa Justin och fortsatte proppa in mat i munnen.
Jag började skratta, för han såg ju ganska så rolig ut. Han tog mer och mer mat hela tiden.
- Haha thats great, but I think you want to save yourself to the dessert.
- Yeah right, almost forgot! sa han
 
När vi ätit färdigt plockade vi undan och diskade kastruller och sådant som inte ska in i diskmaskinen. Justin fick ta diskdelen eftersom jag hade fixat middagen. Medans tog jag fram Ben&Jerry glas, den med mint smak är min absoluta favorit så självklart hade jag valt den när vi hade varit och handlat igår. Jag la glass i skålarna och tog fram 2 skedar sedan satte vi oss vid bordet igen.
 
- When are we going Christmas shopping? frågade jag uppspelt
- How about tomorrow? It's only 3 days left and we have much to do! svarade Justin
- Sounds like a plan!
 
Kvällen fortsatte vid tv:n som vanligt. Vi tittade på någon film på en kanal och mitt i det kom det nyheter om kändisar. Mina ögon spärades upp när jag hörde vad dom sa.
 
''Singer Justin Bieber was spoted with britsh Harry Styles girlfriend Isabelle today in the US. Fotographs saw them kissing eachother on the lips. We don't know if Harry and Isabelle have broken up but one thing is sure, Justin and Isabelle are dating. They are right now at Justins vaccation house and they seem to have a great time, more photos and information can you find on your website''
 
- OH MY GOD! sa båda samtidigt
Jag tror både jag och Justin hamnade i koma, för ingen av oss sa något under en väldigt lång tid.
- I hope that Harry haven't seen this, he would be so mad then.. sa jag med en nedstämds ton
- Hey you, don't be sad! We have eachother and it seems to me that you don't mind kissing me! Or am I wrong?!
- No, but I still feel bad for Harry. He's my boyfriend Justin! jag skrek nästan det sista
 
Jag ville få ut alla mina känslor men inte på Justin. Han är så underbar, jag har aldrig stoppat honom från att kyssa mig, även jag har kysst honom så det är egentligen mig själv jag ska vara sur på. Jag kunde ju ha stoppat honom varje gång men valt att inte göra det.
 
- I'm sorry.. sa han och tittade ner i marken
- No I should be sorry, I didn't mean to take out everything on you!
- We can't do anything about it today! How about go up to the bed and sleep and just forget that for this night. We will sort this out tomorrow after we have been Christmas shopping.
- Sounds like a good idea!
 
Vi reste oss  upp och gick upp för trappan till våra sovrum. Mitt rum kom först och precis när vi eller jag skulle gå in så gick Justin vidare.
 
- What are you doing? frågade jag med lite bitchig röst, inte med mening det bara blev så
- I was.... han pekade på sin dörr och tänkte fortsätta på sin mening när jag stoppade honom
- You're coming with me! sa jag och drog med Justin in till ''mitt'' rum.
Vi var så trötta efter dagen att vi bara gick och la oss i sängen och somnade nästan på direkten.
 
Justins perspektiv
- Justin wake up! jag hörde en välbekant röst, självklart visste jag vem det var men jag orkade inte svara
- Justin seriously! You said we were going to shop today! Justin!!!! hon började halvt hoppa på mig och skrika mitt namn. Galenkvinna.se kan man lungt säga. 
- Take a chillpill Bella! Go down and eat breakfast, I'm coming!
- I've already eaten breakfast, do you know have much the clock is?
- No?
- It's 1 o'clock
- WHAT? Why didn't you wake me up? sa jag och sprang runt som en galning i rummet för att hitta min kläder
Jag kände hur Bella bara stod och tittade på mig när jag sprang runt.
- It's on the chair! sa hon och pekade på stolen
- I didn't want to wake you up because you looked so cut and sleepy. fortsatte hon när jag gått fram till stolen med kläderna på.
- Okey thanks, but you can wake me up next time! I just have you for a little while. I want to spend time with you as much as I can.
- Okey, I'll remember next time darling! sa hon och pussade mig snabbt på munnen och försvann sedan ur rummet.
- Weird girl! sa jag högt för mig själv och små skrattade åt det
 
Vi gick runt ute på gatan med några kassar i händerna. Jag hade inte fått följa med Bella så mycket i dom affärenrna hon gått in i, men det gör ändå inget. Jag får spendera tid med henne ändå, fast jag var väldigt nyfiken på vad hon köpt, bara hon inte köper för mycket och dyra grejer. Bara hon är med mig egentligen så är jag nöjd. Jag hade även köpt massa presenter till henne, hoppas bara hon blir nöjd. Vem skojar jag med? Klart hon kommer gilla presenterna, grejerna jag har köpt är det ända grejerna hon pratar om.
Jag såg en stor klunga framför oss som rörde sig åt vårt håll. Jag såg dock inte var det var för några, men när dom kom inom 20m avstånd så såg jag att dom höll i kameror, allihopa. Dom kom i sådan fart att vi inte hann springa iväg och stod nu runt oss i en cirkel. Det blixtrade till så mycket att det blev väldigt jobbigt för ögonen. Jag tog tag i Bellas hand och drog ut henne ur massan av papparazzis. Vi sprang allt vad vi hade medans dom sprang efter oss till bilen. Snabbt slängde vi in påsarna i bilen och sedan körde vi snabbt därifrån.
 
- They know, he knows! sa jag panikslaget och hyperventilerade halvt.
- Take it easy! Breath! We will take care of this later! sa Justin lungt

Hur kunde han vara lugn? Jag har varit otrogen mot den underbaraste killen på jorden. Justin drabbas ju också av det, irriterande kan man lungt säga.
Jag älskar Harry väldigt mycket men när jag har varit här, har jag fått känslor för Justin. Kan man älska samt ha starka känslor samtidigt? Antagligen, eller så är jag bara förvirrad.
 
Vi körde in på uppfarten och steg ut från bilen med påsarna i händerna. Mycket julklappar ska det vara.
När vi kom in tog vi av oss skorna och jackan snabbt och sedan slängde vi oss i soffan. Justin satte på tvn och ni kan ju gissa vad som kom upp. Bilder från idag när vi var ute och gick och när vi var inne i affärer för att titta julklappar. Och sen bilderna från när dom kom springandes mot oss och när vi var omringade. Jag ställde mig upp och gick iväg, jag kände att Justin följde mig med blicken men jag orkade inte bry mig. Snabbt skyndade jag mig till mitt rum och slängde mig i sängen. Jag orkade inte den här skiten, alla bilder, paparazzis... AHH BARA ALLT! Mina tårar började pressas fram, men jag kunde inte hålla det inne utan lät dom rinna ner. Det var bara skönt att få ut allt och inte hålla allt inne för mig själv.
Det knackade på dörren och hörde Justins röst bakom den. Han öppnade dörren och stack in huvudet.
 
- Can I come in? frågade han
 
Jag svarade inte, utan fortsatte att snyfta. Jag hörde hur dörren stängdes och sen kände jag hur han satte sig på kanten av sängen.
 
 - Hey you! Don't be sad!
 
Jag reste mig upp och tittade in i Justins ögon. Det var först nu jag såg att han också hade tårar i ögonen. Jag kramade om honom och så satt vi ett tag. Det var väldigt skönt att veta att Justin också tyckte det var jobbigt. 
 
- You know that you don't have to pretend that you are strong! Guys also have feeling you know! sa jag
- I know, but I don't like to see you sad so I feel like I have to!
- Thank you, but not necessary! I will go to sleep now, so we can talk more tomorrow!
- Okey sweetie!
 
Jag la mig ner under täcket och blundade.
 
- Goodnight! Sweet dreams! sa han och pussade mig på pannan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0