Am I dreaming - Chapter 16

Jag hade precis slutat skolan och var påväg hem. Det hade nu gått 5 dagar sen lägret var, det var idag som brevet skulle ligga i brevlådan. Jag var nog som ett barn på julafton, jätte exalterad. Jag öppnade prevlådan och i den låg det brevet jag väntat på. Sakta öppnade jag det, rad för rad syntes på pappret. Jag började läsa det och för varje mening blev jag mer och mer nervös, sista raden var kvar. ''You are called to play in the International School of London! Congratulations! Practises starts on monday, we are going to talk, give all of you positions and go truh the gameplans!''
- AAAAAAH! MUM, DAD! skrek jag när jag kom in i huset!
- What's going on? frågade pappa mig när han kom gåendendes mot mig
- I just got the letter and it says that I'm called to the team!
- Omg! We are so proud of you! sa mamma den här gången och så kramade båda om mig
Kanske dags att ringa Harry men först ska jag driva lite med honom.
- Hi honey! sa jag nedstämmt
- Hey, what up you seem down!?
- I didn't made the team...
- I'm sorry! I'm coming over so we can talk! I have something to tell you!
- Just joking! I made the team! Hahahaha!
- But I'm coming over anyway! Bye!
Efter några minuter kom han och vi satt nu i soffan som stog i hörnet av rummet och snackade.
- So what was it you wanted to talk about? frågade jag
- First of all I want to say congratz! sa han och kysste mig på munnen
- Well, thank you!
- So me and the boys are going to the US! And...
- And?
- We are wondering if you want to come with us? We are going to LA, New York and Miami! We maybe are going to Hollywood for 2-3 days but we don't know yet! Total we are going to be gone for like 1 month! Does that sound good?
- Are you kiding? That sounds awesome! But when?
- In 1 week! sa han och log stort mot mig
- I don't think I can... I have exams coming, national team competition and practises!
- I looked it up on the teams website and it says that the national team thing starts after we have been in there! And your exams aren't until spring! So please, please come with us!? I can't be without you for so long! sa han och gjorde puppy eyes
- Oooh that's good! But I'll have to ask my parents first!
- Already done! They said yes!
- You're so sneaky! sa jag och hoppade på Harry och började kittla honom
- Stop it! Hahahaha! Please Bella stop!
Vi satte oss upp i soffan igen och fortsatte snacka.

Efter några timmar gick Harry, han behövde gå och lägga sig tidigt för att han hade en intervju tidigt på morgonen.
Min mobil började ringa och på skärmen stog det ''Bestie'',alltså Justin. Jag kom då och tänka på att det var idag hade skulle komma till London.
- Hey Justin! Are you in London now?
- Yes, I just arrived!
- Great, come over! I want to meet my brother from another mother!
- Haha, sure I'll be there i 40 minutes! I'm just gonna leave the stuff at the hotel!
- No take it with you! You can stay here!
- Sounds awesome! I don't have a concert so I don't need to live there anyway!
- And by the way! We are making dinner, want some?
- Sure, see you soon!
- Great, bye!
Och som Justin sa, efter 40min var han här. Eftersom maten redan var klar så högg vi in direkt. Mamma och pappa hade aldrig pratat med Justin förut så det var kul att dom fick chansen att göra det nu. Jag menar det är inte ofta det sitter en av världens kändaste 18åringar i detta hus. Egentligen är det helt sjukt att han är så känd som han är! Tjejer, kanske till och med killar skulle dö för att få chansen att lära känna honom som jag gjort.
- So Bella I want to ask you something!
- Okey, go on!
- I was wondering if you wanted to come to the US at Christmas holiday! I'm spending it at home, at my place.
- That would be so fun! But which day should I go there?
- What about december 16? Then we have time to look around and maybe bye some christmas gifts!
- Mum, dad can I go?
- We don't have anything planes, so sure!
- Thank you, thank you, thank you! This will be the best year ever! First US with Harry, Niall, Zayn, Liam and Louis and then the US with you!
Efter ett tag blev alla färdiga med maten och jag och Justin gick upp på mitt rum. Jag visade honom gästrummet han skulle sova i, att fråga mamma och pappa om han fick var inte någon idé. Dom säger ja till typ nästan allting, så det är nice.
Jag tog fram lakan, påslakan och sådant man behöver och sedan fick han packa upp eller whatever han behövde göra. Vi hjälptes åt att bädda och sedan gick vi till mitt rum för att snacka och så.
- So how's it going with Harry?
- Really good! We meet almost everday, so I guess I'm so happy!
- That great!
- Can I tell you something? frågade jag
- Sure, you can tell me everything! I'm your homie! sa han och blinkade med ena ögat
- When I moved here I had a party, like a move in thing and at the evening me and the guys played, I think it was volleyball. But anyway me and Harry were in a team and when we won we sort of kissed. We didn't know eachother then, at all! So I ran away and up to my room. I sat in here and thought about what just had happend. Then I texted Harry to come up here and when he did, I sort of had s...
Jag stannade ett tag, jag hade inte berättat det för någon, killarna hade märkt och Nialls och mina föräldrar men dom visste inte hur det gick till.
- Had what? frågade Justin och gjorde något konstigt ansiktsuttryck
- We had sex, OK?
- OMG! Are you kiding?
- NO! That was the most stupid thing I ever done, he thought I was like that. Well I said I was like that but yeah yeah!
- Like what?
- I said I did this often or something like that. And that I was a slut I guess? I didn't say it like that but I think he thought I meant it like that! Justin, I don't know what he thinks of me! Omg, what have I done?! sa jag och jag kände hur mina ögon vattnades mer och mer och snart rann dom nerför kinderna.
- Shh, easy girl, easy! I know he loves you, I can see it when he looks at you I know that he doesn't think of you like that! But have you had it after that?
- No.. snyftade jag fram
- Then it's cool, just go to sleep! I'll be here until you sleep, OK?
- Okey, goodnight Justin!
- Goodnight Bella! sa han och pussade mig på huvudet
Jag rättade till mig i sängen och la mig under täcket, men fortfarande liggandes i hans famn. Sakta tyngdes mina ögonlock ner och jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0