Am I dreaming - Chapter 17

Jag väcktes dagen efter av väckarklockan. Snabbt stängde jag av den så att den inte skulle väcka Justin som låg brevid mig. Jag reste mig upp försiktgt men lyckades jag? Nej.
- Hey, where are you going? frågade han med sin morgon röst
- You know I got this thing called school! sa jag och skrattade
- Yeah right! I'll be up in a sek!
- No go back in bed! You don't have to!
- I want, I know you want company and that you need a ride! sa han och log
-Okey then, we need to be ready at 8 o'clock!
- Okey, I'll be ready then!
Jag letade igenom min garderob efter en passande outfit, men shit vad svårt det var. Jag har typ använt allt, flera tusen gånger.
- Having trouble? hörde jag en röst som sa bakom mig, jag vände mig om och där stod Justin
- Omg, yes! Help me! You are like the master of fashion! sa jag och började skratta
- Haha, you are so weird! But sure I'll help you!
Han började leta i min stora garderob för att kunnan hitta något.
- Hmm, what about this? sa han och höll fram ett par lila shorts och en vit topp som jag köpte för inte så länge sedan.
- How did I not see that? Thank you!
- No problem sweetie! sa han och blinkade med ena ögat
Snabbt klädde jag på mig kläderna medans Justin väntade. Idag skippar jag sminket, jag orkar inte hålla på, är alldeles för trött för det. Vi gick ner till köket där mamma och pappa stod och gjorde frukost. Deras frukost är det bästa som finns, dom äter som en tonåring. Men med tanke på att dom typ var det för inte så länge sedan, så förstår jag varför. Hmm, men är inte Justin mamma lika gammal som dom? Han föddes ju när hon var 18 och mina föräldara var också 18 när jag föddes. Och om jag är 1 år yngre än Niall och Justin också är det, så är mina föräldrar lika gamla som hans mamma. Toppen!
- Justin? How old are your mum?
- She's 36, why?
- My parents are also 36! They got me when they were 18 as your mum!
- Cool, they should meet! My mum is here for 3 days, so  we can go out and eat all of us?!
- Yeah, how about tomorrow? I'm to tired to do it today! sa jag och gäspade
- Sure, I'll call her! sa han, för att sedan ta fram mobilen och ringa sin mamma
Medans passade jag på att fråga mamma och pappa om dom var på.
- Mum, dad! Justins mum are here for 3 days, so me and Justin thought we could eat dinner together tomorrow! She's 36 too!
- What a coincidence, but yes I think that works! I just gonna check my calender! sa pappa
Han tog fram mobilen och bläddrade runt lite. Han jobbar hela tiden, då menar jag HELA tiden. Han resar hela tiden, känns det som i alla fall. För mamma är det likadant, resa hela tiden. Så jag hoppas det finns tid för imorgon kväll.
- Nothing planed! sa båda samtidigt
- Great!
Justin kom tillbaka och hade ett stort leénde på läpparna.
- She has nothing planed, what about you guys?
- We are free! This will be so much fun, meet Biebs mum! sa mamma och skrattade
Vi satte oss runt bordet och började äta på frukosten som stog på bordet. Vi åt snabbt upp maten innan vi drog. Jag tog min handväska som låg på en stol vid dörren. Justin tog bilnycklarna, sedan gick vi ut mot bilen.
Resan till skolan gick fort, lite för fort. Jag hade så kul i Justins sällskap, jag ville inte hoppa ur bilen.
- Haha yeah! But I'll have to go now Justin! Pick me up after school? frågade jag
- Yeah, when?
- 3 o'clock
Vi kramade om varandra och sedan gick jag ur bilen. Jaha, då var det dags för skola då. Jag måste verkligen skaffa lite vänner här, jag har ju typ inga på skolan förutom Ilse och Chace. Eller jag har ju knappt snackat med honom sen vår brake up. Kanske dags att snacka med honom. Jag såg han komma gående, så jag gick mot honom med ett leénde på läpparna.
- Hi Chace! sa jag och log
- Hi Bella! How are you? We haven't talked so much since.. yeah you know!
- I'm great! I know but I've been missing you so bad! Can't we be friends? I miss us hanging out!
- I miss you too Bella! sa han och kramade om mig
- Aww, your so cute! hörde jag hur någon sa
När jag vände mig om stod Ilse där.
- Hey! sa jag och kramade om henne
- So what's up guys? frågade hon
- Just talking, but I think we have to go! Our lesson starts soon guys! sa Chace
Vi skynade oss till skåpen och sedan mot lektionen vi skulle ha, engelska.
 
December - Julhelgen
Jag stog på flygplatsen med resväskan i högra handen och handväskan i andra. Jag väntade på att Justin skulle hämta mig. Jag hade flugit till hans sommarhus, låter komiskt med tanke på årstiden. Han sa att han skulle komma när som helst, när jag smsade honom senast. Egentligen skulle jag inte smsa så mycket här, det blir dyrt att göra det ända från Usa till London lixom.
För några månder sedan var jag med Harry och resten av killarna i Usa, vi åkte runt lite till olika ställen. Det var häftigt, vi gick på mycket fester, en väldigt händelserik resa kan man ju säga. Jag saknade honom faktiskt men det skulle bli kul att få spendera tid med Justin här.
Jag vaknade ur mina fantasier då någon rörde min axel. Först blev jag väldigt rädd men när jag vänt mig om lugnade jag ner mig efter jag sett vem det var.
- Hi! I've missed you so bad! skrek jag nästan och hoppade på honom för att ge en stor kram.
- I've missed you too, but can you please jump of me! I can't breatt sweetie!
Jag gick av honom och tittade ner i marken.
- Sorry...
- Haha you are so cut, come here! sa Justin och drog in mig i en kram
När vi avslutat kramen gick vi ut mot bilen som stog precis utanför. Justin la in min väska i backluckan och satte sig brevid mig i förarsätet. Bilen började rulla och efter bara några sekunder somnade jag in.
 
- Bella, wake up!
Någon skakade mig lite försiktigt. När jag öppnade ögonen stod Justin där och log stort.
- You seem to be really tired!
- Yeah a bit! How much is the clock?
- 7 o'clock, I was thinking we could make some dinner! Sound good?
- Really good, I'm starving!
Jag gick ur bilen och mot huset. Och WOW vilket stort hus. Det såg väldigt mysigt ut för att vara stort. Min väska var redan inne i huset så det var bara att gå raka vägen. När vi kom in visade Justin mig runt och rummet jag skulle sova i. Efter det började vi fixa middag, det skulle bli grillad kyckling med pasta, sallad och lite goda såser. Justin var grym på att laga mat, om jag ska vara helt ärlig så trodde jag faktiskt inte det. Ett plus i kanten. När Justin stod och laga mat så dukade jag med underlägg, bestick, glas, tallrikar och lite stearinljus här och var.
Middagen blev färdig efter 1,30 timme. Äntligen dags för mat, är såå hungrig.
Vi åt och snackade länge, när vi var färdiga diskade vi och satte oss sedan vid tv:n för att titta på film. Jag gick fram för att titta vilka filmer han hade och det var inte lite filmer han hade. Det var svårt att hitta någon till först men sedan hittade jag en kärleks/komedi film. Jag gav den till Justin som satte in den i dvd spelaren och sedan var filmen igång. Han satte sig i soffan igen, jag lutade mig mot honom för att sedan känna en arm runt mig. Helt plötsligt blev jag pirrig i magen, som en stöt som for igenom min kropp. Det var en skön känsla. Jag tror Justin också märkte det för att tittade på mig och log. ''Hallå Bella du kan inte tänka så, du har pojkvän. Men jag kunde faktiskt inte släppa att det var en behaglig känsla. Har jag fått känslor för Justin utan att jag vetat om det? Nej, du har en fan en pojkvän, sluta!'' tänkte jag
Jag ruskade av mig mina tankar för att istället kunna koncentrera mig på filmen vi såg på.
 
Filmen slutade och ingen av oss hade somnat. Jag tror båda vi gillar kärleks filmer med tanke på hur inne vi var i filmen. Vi gick upp på övervåningen, Justins rum kom först och mitt rum därefter. När jag sagt godnatt så skulle jag precis gå iväg när Justin tog tag i min arm och drog in mig mot honom. Hans läppar pressades mot mina och jag kunde inget annat än att besvara den. Det kändes ganska bra, nej vem försöker jag lura?! Det kändes otroligt underbart. Men jag kunde fortfarande inte släppa tanken på att jag faktiskt har en pojkvän. Jag fick tvinga mig själv att sluta, men som tur var gjorde Justin det istället.
- That was.... började han
- Amazing! avslutade jag
- I better go to my room now! sa jag och började gå mot rummet med ett leénde på läpparna.
När jag gått in till rummet jag skulle sova i så stängde jag dörren och gled ner längs väggen.
Vad är det för fel på mig egentligen? Jag har en pojkvän, varje gång blir det fel då jag är själv med en kille. Först har vi ju Chace och Eric och nu Justin. Det kanske inte är menat att jag och Harry ska vara tillsammans? När jag är med Justin så känns det så bra, fast jag älskar ju Harry, så vad är då problemet?
Jag reste på mig för att sedan gå till badrummet för att borsta tänderna. Jag tog bort alla kuddar och överkastet och la mig sedan ner i den väldigt bekväma sängen. Just nu saknade jag faktiskt att ha någon brevid mig. Mina tankar flög iväg och snart sov jag som en stock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0