Am I dreaming - Chapter 1

Ni kanske inte riktigt vet vem jag är, så jag tänkte berätta!
Jag heter Isabelle men mina kompisar kallar mig Bella. Jag har blont hår som jag färgade samtidigt som Niall när vi var 14 år. Jag har bruna ögon, brun typ året runt säger alla mina kompisar, haha även folk jag inte känner. Och tydligen är min kropp to die for?! Mode är skit kul, jag älskar att bära snygga kläder med olika skor och smycken. Basket är mitt liv och jag älskar att sjunga. Inga syskon här, så jag är ensam barn, vilket kan vara väldigt tråkigt ibland men det betyder mer saker åt mig. Jag bor i Sverige just nu men ska snart flytta till London, där de flesta av mina släktingar bor. Innan vi flyttade till Sverige bodde jag i USA för att pappa fick ett jobb där, så jag har väldigt enkelt med engelska och pratar flytande. Min mamma är helsvensk medans min pappa är helirländsk, så jag blir då hälften hälften. Ni kanske undrar varför vi inte flyttar till Irland och det är inte jag helt säker på heller, so no comment. Fast det som är roligt med det är då att jag kommer kunna träffa min kusin som jag står väldigt nära. Han heter Niall och han är ett år äldre än mig, men det märks typ inte. Vi har inte prata så mycket på senaste tiden för han har varit upptagen med musiken. Det går i släkten ni vet. Vi två är väldigt lika, båda ÄLSKAR mat och sjunga är det vi gör hela tiden. Båda spelar gitarr också, när vi var mindre satt vi alltid och spelade tillsammans. Men jag spelar också piano och gör mycket egna låtar. Åter till saken, han sjunger i ett pojkband med 4 andra killar. Har inte så bra koll på resten av killarna så kan tyvärr inte säga vad dom heter. Men vad jag vet är att bandet heter One Direction.
Juste jag får inte glömma min bästavän Amanda som jag har känt sen dagis. Även fast jag bott i USA så har vi höll vi ändå kontakten. Hon är ett stort fan av One Direction, jag har hört deras låtar många gånger vill jag lova. Och hon har visat mig hur dom ser ut, riktigt snygga. Men det skulle kännas konstigt om jag var ett fan med tanke på Niall som är med i bandet.



- Mum, dad! Are you coming soon? The game starts in an hour! skrek jag
Jag pratar alltid engelska med dom för att hålla igång och även fast pappa kan svenska så blir det enklare med engelska. Och juste, eftersom jag spelar basket så har man matcher varje helg.
- We're down in 1 minute!
Och efter en minut kom dom ner som sagt. Vi gick ut mot bilen och körde mot hallen vi skulle spela i. Skönt att det skulle vara i hemma hallen, det var alltid så jobbigt att åka över hela Stockholm för att spela. Matchen är också ganska sent, vilket alltid är roligare och skönare.
- And we're here! sa pappa
Jag tog min väska som låg brevid mig och började små springa för som vanligt kom jag lite sent. Pappa och mamma är väldigt bra på att vara sena. När jag kom in var alla redan igång med uppvärmningen så jag skyndade att ta på mig skorna. När skorna var på tog jag bollen som låg i väskan och sprang mot ledet.
- Sen som vanligt! Hahaha! sa Amanda till mig
- Oppsi! sa jag och rykte på axlarna med ett busigt leénde
Eftersom jag kommer sent oftast så missar jag alltid lag snacket som vi alltid har innan uppvärmningen. Så min coach snackar med mig efter och berättar vad han sagt. Han bryr sig inte speciellt mycket, för han har själv sagt att jag tränar för mycket och att jag vet vad han kommer säga på lag snacken. Och det är faktiskt sant, jag vet så pass bra hur lagen spelar att jag själv kan se vad som ska göras på de olika matcherna och vilka taktiker som gäller.

Domaren blåser i visselpipan och alla springer mot bänken för att samlas. Som vanligt väljer man ut 5 spelare som börjar spela. Det brukar vara jag, Amanda, Anna, Elsa och Clara som börjar spela och så blev det den här matchen. Vi tog in händer i mitten och skrek ''diffence'' och efter det gick vi mot motståndarna och hälsade.
Clara ställde sig i mitten och  tog uppkastet som långa och spänstiga spelare tar. Domaren kastade upp bollen och.... där var matchen igång. Vårt lag vann bollen och nu var spelet igång. Det första 2 poängen gick snabbt, som jag gjorde i form av ett skott. Matchen är inte enkel, laget vi möter är ett av Sveriges bästa och vi tillhör också toppen.

Nialls perspektiv
Gud vad kul det skulle vara att får träffa Bella. Hon visste inte att jag skulle komma och hälsa på, jag hade bara snackat med hennes föräldrar. Och nej juste jag är inte själv, killarna är med. Dom ville så gärna följa med och träffa min kusin, problemet var bara att hon har match och det finns säkert massa fans där. Men vi har på oss hoodies så ''hoppas hoppas'' ingen känner igen oss. Matchen skulle börja vid 5 och nu var klockan 15 över 5. Vi kom idag och det finns ju alltid lite fans på flygplatsen som har varit utomlands osv. Så vi fick skriva lite autografer och ta bilder med vi hann inte stanna där. Aja, vi kommer ändå hinna se mer än hälften.

Jag kände hur bilen stannade och jag gissar på att vi är framme. Killarna var helt spiddade, dom tyckte det var skit kul att få kolla på massa snygga tjejer som spelar basket. Och jag håller med det skulle bli kul, men roligast att få träffa Bella. Vi gick ut ur bilen och mot hallen, man hörde hur det var massa liv där inne. Ju närmre man kom dessto mer hörde man. Vi gick in i hallen till några bänkar som fanns där nere. Läktaren kändes mer som ett ställe där folk skulle upptäcka oss med tanke på hur mycket folk som satt där uppe.
- Guys, there's my cousin, number 15! sa jag och pekade
- Wow, she's really hot! sa Harry
Och det förvånade verkligen inte mig, jag kände på mig att han skulle tycka det. När jag själv kollade på henne såg jag att hon blivit änny snyggare sen sist och det var ett år sedan. Så jag förstår Harry. Håret var fortfarande blont sen vi färgade det tillsammans. Och hon har även blivit bättre på basket, hon är grym! Hon gjorde poäng efter poäng.
- Don't hurt her! But exept that, it's free to go! sa jag och resten av killarna började skratta
- Ha-ha, I don't even want a girlfriend right now. It's my holiday from girls! sa han
- Yeah right! hörde jag hur Zayn sa

Det var nu halvlek och jag såg hur Bella kollade mot vårt håll och sen sken upp i ett leénde. Hon sa något till en kille som jag gissar var henne pojkvän, han var ung och såg bra ut. Det skulle vara konstigt om hon inte hade pojkvän.
Hon började små springa mot oss och slänge sig direkt i min famn när hon kom fram.
- What I've missed you! Nobody told me you would come! sa hon och jag kände hur hon kramade mig hårdare vilket jag också gjorde.
- I've missed you so much to! And I know, I called your parents and we wanted to suprise you. jag släppte ner henne och jag glömde nästan att killarna stog brevid mig.
- Have you forgot something? sa Louis
- Sorry! Bella this is my boys. This is Louis, Liam, Zayn and at least this is Harry.
Hon skakade hand med alla och sedan började vi prata lite. Men det var inte länge innan hon var tvungen att gå.
Matchen fortsatte och vi satt som fast klistrade på bänken. Matchen var jätte jämn och Bella var helt stört grym, hon skulle säkert kunna köra själv och vinna, haha. Jag kollade på killarna lite snabbt och jag märkte hur Harry faktiskt kollade på Bella hela tiden. Även när hon satt på bänken, vilket inte var länge när hon spelade nästan hela matchen.
- Whoo, whoo! hörde jag hur Harry skrek och jag förstår varför. Matchen var slut och Bellas lag vann, dom var helt stört glada och hoppade omkring som galningar i en cirkel. Men kort därefter såg jag hur folk kollade mot vårt håll, jag gissar att det var Harry som gjorde att vi märktes. Tjejer sprang fram till oss och ville ta foton och ha autografer, fan Harry. Men som tur var så var det bara runt 15-20 tjejer som stog runt oss. Det brukar ju vara sjukt mycket mer.
När alla tjejer äntligen hade gått kom Bella fram med hennes kille och presenterade honom för oss.
- Guys meet my coach Erik! sa hon och jag höll på att dö i garv men lyckades hålla mig
Alla skakade hand inklusive jag. ''I thought that was your boyfriend!'' viskade jag i hennes öra ''Haha, no! He's like 10 years older than me. My parents would kill me if I was dating someone that much older than me.'' viskade hon tillbaka.
Bellas föräldrar kom mot vårt håll så jag gick mot dom och hälsade. När jag väl vände mig om såg jag hur Harry och Bella stog och snackade för fullt. Jag kände på mig det här, inte svårt att gissa. Det kommer bli en intressant sommar som kommer. Det är ju bara om 2 månader och Bella flyttar direkt efter hennes avslutning och då ska några människor komma dit och det blir en liten fest vid deras nya hus. Dom har pool där, så det blir pool party!

Kommentarer
Postat av: Lydia

fin blogg!:D

besök gärna min novellblogg om 1D! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0