Am I dreaming - Chapter 2

Harrys perspektiv
När Niall gick iväg från Bella såg jag hur hon stog själv så jag gick fram till henne och började snacka.
- What a game! And you were really good! sa jag och log mot henne, när jag kollade in i hennes ögon fastnade jag för ett tag. Dom var bruna och jag älskar bruna ögon, jag faller så himla lätt för det. Harry stop it, du har sagt 2 meningar till henne ''hej'' och ''vilken match'' och dessutom har du ju en ''semester'' från tjejer.
- I know, but we won so I'm glad. Haha thanks and I saw that you liked the game! jag kunde inte hjälpa att jag blev lite generad. Jag blev väldigt inne i matchen och kunde inte sluta titta på henne. Hon var ju sjukt snygg, världens snyggaste tjej typ, modell snygg helt klart.
- Busted! No, but it was really funny to look at. But you are moving to London this summer, am I right?
- Yes, we are moving there in the beging of summer. We are having a party in my house there, you should come with the rest of the guys. If you want to of course!''
- That would be really funny, I would love to come and I think the boys think so to. Especially Niall, he has been talking about you for like weeks. hon sken upp i ett leénde som också fick mig att le.
Vi fortsatte prata lite, men sedan var vi tvungna att åka hem till Bella. Vi skulle sova där, alla fem. Killarna och jag hoppade in i bilen som kört oss hit tidigare medans Bella åkte i hennes egna bil med hennes föräldrar. Vi körde efter deras bil hela vägen till huset.
Det tog inte lång tid innan vi var framme, vi körde upp på en biluppfart vid hennes hus och hoppade sedan ut ur bilen. Huset var stort utifrån och det var modernt byggt. Vi tog våra väskor och gick in i huset. Som jag sa modernt, huset låg precis vid vattnet och det var stora fönster från tak till golv ut. Man kunde se en pool som låg utanför och det såg väldigt mysigt ut när poolen lyste utanför. Vi gick mot trappan och upp till rummen vi skulle sova i. Som vanligt sover jag med Louis. Eftersom klockan var 8 på kvällen så skulle vi äta middag. Jag var verkligen sjukt hungrig, vi hade inte ätit sen 1.
- Guys are you coming? The food is ready! sa Bella och stack in huvudet i vårt rum
- Yes, we're coming now.
När vi kom ner för trappan satt alla vid bordet, det stog massvis med mat på bordet vilket jag vet att Niall uppskattar. Undra och Bella också äter lika mycket som honom?! Vi satte oss ner på dom 3 lediga platserna som fanns, jag hamnade mellan Niall och Bella. Alla började ta mat och som jag hade gissat Bella äter lika mycket som Niall. Gulligt om jag får säga det själv, nej Harry inte tänka på tjejer.

Bellas perspektiv
Alla hade satt sig vid bordet förutom Harry och Louis som fortfarande var uppe på rummet. Jag gick upp till deras rum och stack in huvudet lite försiktigt för att säga att maten var färdig. Killarna kom direkt och när vi kom till bordet satte jag mig brevid Niall igen medans Harry satte sig brevid mig. Han var verkligen sjukt snygg, älskar hans lockiga hår man vill lixom bara ta på det. Alla började hugga in och jag märkte hur alla killar satt och tittade på mig när jag tog mat.
- What? I love food! sa jag och tog in mat i munnen. Jag såg hur alla började flina men fortsatte att stoppa in mat i munnen. Middagen bestod av färsk pasta, hemmagjord pesto, kött och parmaskinka. Älskar den maträtten och det såg ut som alla andra verkade gillade det också.
Vi började snacka lite om allt möjligt, hur det var att vara känd och jag hann även snacka lite med Niall som jag inte träffat på så länge. Vi hade otroligt mycket att berätta för varandra, så man kunde sitta där i flera timmar. Men vi avrundade middag. Pappa och mamma satt kvar medans killarna och jag tog ut alla tallrikar som vi sedan ställde i diskmaskinen.
- So, who want to go outside and just sit by the pool and play guitar? sa jag som ett föreslag
- Sure, sounds nice. sa Harry och log mot mig
Jag kunde inte hjälpa att jag blev lite svag av det leéndet, det var så vackert.
- Go up and put on whatever you have and then come down to the pool.
Alla gick in till sina rum och jag tog snabbt på mig min bikini. Över det tog jag shorts och en enkel topp. Det var faktiskt varmt för att vara maj så det blev bra. Jag tog gitarren och sedan gick jag ner där killarna redan satt.
Dom satt i sofforna, men jag fick inte plats så jag bara stog där och kollade på dom. Dom märkte det snabbt och flyttade på sig så att jag fick plats mellan Harry och Louis.
- Niall do you have your guitar here? sa jag
- Just a second!
Han vände sig om och tog upp gitarren som låg bakom honom. Han rättade till sig och började spela på One Thing. Som tur var kunde jag spela den, Amanda hade tvingat mig att jag skulle lära mig den. Killarna kollade på mig men log sedan. Dom började sjunga och jag hängde snart på. Ja, jag hade ju självklart lärt mig att spela den när jag skulle lära mig den. Det blir lixom enklare när man kan texten, för då vet man på ett ungefär när man ska byta akord och så. När låten var färdig vände sig alla mot mig och jag kände hur mina kinder hettade till.
- I thought you did'nt know any of our songs? sa Niall
- Well, you know Amanda my best friend? She forced me to learn this song, so there you go! sa jag
- You're a really good singer to! sa Harry och där blev mina kinder varma igen...
- Can't you sing a song to ous? sa Zayn och log mot mig. Alla killarna instämde och som alltid tvekar jag först men tillslut bestämde jag mig för att sjunga. Jag tänkte snabbt igenom lite låtar jag kunde på gitarr och när jag kom på en började jag spela. Låten jag började spela på heter Replay av Iyaz men det blev bättre när man tog akorden från Tyler Ward som hade gjort en cover på den. När jag satt där och spelade satt alla som fast klistrade och bara stirrade när jag sjöng, dom såg lite roliga ut så jag började le.
Jag tog sista akordet men dom satt fortfarande helt stilla. Fast efter bara några sekunder började dom applodera.
Kvällen fortsatte och det var bara jag och Harry som satt uppe. Dom andra hade somnat i sofforna, det såg ganska mysigt ut med alla filtarna som låg runt deras kroppar. Harry och jag satt bara och pratade om livet. Han var så enkel och snacka med, det var aldrig en tyst minut. Jag hade helt glömt bort att dom var kända, det märks verkligen ingenting. När vi började bli trötta väckte vi killarna och gick mot sängarna där jag somnade snabbt, vilket jag tror killarna gjorde också med tanke på hur snabbt dom somnade där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0