Am I dreaming - Chapter 3

Jag vaknade av ljud som kom nerifrån. Jag sträckte på mig och gick långsamt upp från sängen med stängda ögon. Mina ögon öppnades sakta och sanbbt tog jag på mig mysbyxor med ett linne. När jag kom ner stog Niall, Louis, Liam och pappa och gjorde frukost.
- Goodmorning sleepyhead! sa Niall och log
- Goodmorning! It smells good here, what are you doing?
- American pancakes!
Jag nickade och gick fram till radion och satte på NRJ, What makes you beautiful spelades och alla började sjunga högt medans pannkakor gjordes. Alla såg verkligen ut som galningar, det var lite svårt att hänga med men jag försökte i alla fall. Haha även pappa hoppade omkring och sjöng. Låten tog slut och det var då jag kom på det.
- Where are Harry and Zayn?
Jag visste var mamma var, hon brukade vara iväg på yoga varje söndag.
- They are still sleeping, but if you want to you can go and wake them up. I mean the clock is 12. sa Niall
Snabbt for jag upp för trappan och först in där Zayn sov. Det tog ett tag att väcka honom men tillslut lyckades jag. Nu var det bara Harry kvar, innan jag in till hans rum gick jag till badrummet och hämtade vatten, ifall han inte skulle vakna. Jag klev försiktigt in i rummet och fram till sängen. Där låg han och sov så sött, det var nästan synd att väcka honom. Men han kan inte sova längre, snabbt tog jag fram mobilen och tog ett foto på honom, som jag sedan tänkte lägga upp på twitter.
- Harry wake up!
Jag rykte på honom lite försiktigt och han började röra på sig. Ögonen öppnades långsamt och ett leénde spred sig på hans läppar.
- Goodmorning! sa han
- Goodmorning cutie!
Vänta, sa jag verkligen det? Opps!
- It's time for breakfast, the clock is 12.
- Ooh right, I'll be up in a minute.
Han gick upp ur sängen och till min förvåning hade han bara på sig kalsonger. Jag kunde inte sluta stirra på hans kropp, det var sjukt snygg.
- Do you like what you see? sa han och blinkade med ena ögat
Jag himlade med ögonen men gick sedan ut ur rummet, nerför trappan och ut till alla andra som redan satt vid matbordet. ''He'll be down soon!'' sa jag och började hugga in. Efter bara någon minut kom Harry nerför trappan.

- Oh my god! My stomach hurts! sa jag och satte mig lite konstigt på stolen
- Me to, I can't move a finger! sa Niall och alla instämde
Alla pannkakor gjorde en verkligen mätt. Jag åt säkert 8-10 stycken och dom är väldigt tjocka också.
- So guys, what are you up to today? sa jag
- Well, me Liam Niall and Zayn are going to the cinema, the weather is not the best! If you want you can join? sa Louis
- Sure, if Harry want to? I can stay home if you don't want to! sa jag
- No, I'm coming with you! svarade han snabbt

När alla hade klätt på sig och fixat färdigt samlades vi vid dörren. Vi gick ut till bilen som stog utanför, som tur var hade vi en stor bil så alla fick plats. Louis fick köra, kändes bäst så. Vi körde till närmaste biosalong som inte låg långt här ifrån, runt 15min. Killarna hade redan valt film och dom ville inte berätta vilken film det var heller. Jag hoppades verkligen inte dom valt en skräckfilm för deras egen skull. Jag skriker så himla högt när jag blir rädd, man blir seriöst döv. Killarna hade redan fixat biljetterna så det vara bara att gå direkt in i salongen. Jag hamnade brevid Niall och Harry vilket kändes tryckt. Harry och jag hade kommit väldigt nära på bara EN dag.
Reklamen hade redan börjat innan vi kom in och var snart slut. Jag hade fortfarande ingen aning om vilken film det var, väldigt irriterande. Filmen började och jag såg direkt att det var Paranormal Activity.
När halva filmen hade gått märkte jag hur nära jag satt Harry, han hade sin arm runt om kring mig och tryckte mig närmre honom. När jag vände mig om mot filmen igen (jag satt ju och kollade på Harry) kom precis det läskigaste upp och jag började skrika som in i *jag vet inte vad, men jävligt högt. Killarnas ansikten vände sig mot mig samtidigt och tittade konstigt på mig.
- What? I'm got scared, have you never seen a girl scream before?
Nu började alla bara skratta åt mig.
- Come here! sa Harry och la sin arm runt omkring mig igen

Filmen var äntligen slut, men jag var fortfarande rädd. När vi gick ute på gatan såg jag i syne hela tiden, det blixtrade till lite då och då. Jag blev så rädd att jag tog tag i Harrys hand. Han kollade på mig lite konstigt först men sedan spred sig ett leénde på läpparna. Jag vet, det låter som vi är ett par men det är vi inte. Vi har ju bara känt varandra i 2 dagar. Jag kände mig lixom mer trygg. Vi hoppade in i bilen och började köra hem. Hela vägen till dörren höll Harry min hand, men där fick det ta slut. Mamma och pappa skulle säkert tro att vi var ihop eller nått, som vi verkligen inte var. När vi kom in i huset var middagen klar. Klockan hade hunnit bli väldigt mycket, tiden går fort när man har roligt eller ''roligt''. Direkt efter middagen gick vi och la oss. Jag skulle ju ha skolan imorgon, man måste vara pigg då. Och juste killarna åker hem imorgon. Shit, vad tråkigt. Hoppas bara jag hinner säga hejdå innan dom åker.

*pip pip pip* Jag sträckte på mig och stängde av väckarklockan. Måndagar börjar jag 9 vilket är väldigt tidigt för mig och speciellt på en måndag. Jag satte alltid klockan 1 och en halvtimme innan skolan börjar, så jag inte ska behöva stressa. Jag tog på mig kläderna snabbt och gick sedan ner till köket där frukosten stog framme. Allt gott stog på bordet, frukt, yogurt och flingor, juice, mackor, olika pålägg. Gud vad jag älskar våra frukostar! Det finns alltid någonting man älskar och MYCKET mat. Det var bara hugga in och på 30min var jag färdig med frukosten. Nu var det bara smink och tandborstning kvar. Jag gick in i badrummet och sminkade mig med lite mascara, jag behöver inte puder eftersom jag är så brun hela tiden. Tandborstningen tog bara 2min och sedan var det bara att ta väskan med böcker och dra till skolan.

När jag kom in i skolan började alla titta på mig konstigt. Ser jag konstig ut? Har jag tandkräm runt munnen eller?
- Bella!!!! skrek Amanda och sprang fram till mig
- Vad är det? Varför tittar alla på mig så konstigt?
- Du vill nog se det här! sa hon och tog fram en skvaller tidning
På förstasidan var det en stor bild på mig och Harry från igår kväll, när vi höll hand. ''Who's the lucky one?'' stog det med stor fet text. Ånej nu tror säkert folk att jag dejtar Harry, jag kommer få så sjukt mycket hat. Han är ju skit snygg med jag skulle få det jobbigt med alla fans. Niall och jag har försökt hålla det lågt med att vi är kusiner så det var inte så konstigt att folk tittade på mig sådär. Ingen visste ju att jag var kustin med en utav killarna i One Direction. Men att jag och Harry var ihop? Nej! Men vi ser ut att vara kära ivarandra på något konstigt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0