Am I dreaming - Chapter 4

Dagen fortsatte men det var inte som vanligt. Alla fortsatte och titta på mig och vissa kom till och med fram och frågade om jag var ihop med Harry Styles. Det var en sak jag verkligen tyckte var töntig, det var att massa tjejer bitchblikade mig på något vis.
Dags för sista lektionen för mig idag i alla fall. Hade egentligen 2 till men killarna åker ju då jag har en av lektionerna. Jag hade matte och den timman gick ganska snabbt, jag satt redan i bilen påväg till flygplatsen. Pappa hade lovat att köra mig dit, killarna var redan där för att hinna checka in. När vi kom fram var det ett hundratals tjejer som var inne på flygplatsen. Jag såg killarna och började gå mot deras håll men när jag skulle gå förbi en av vakterna stopade han mig och sa att jag inte fick gå förbi.
- Men jag känner ju killarna, Niall är ju min kusin! sa jag
- Försök inte, alla säger det. sa vakten
Jag försökte istället ropa på killarna men det var väldigt svårt när alla tjejer skrek en massa. Jag såg hur dom tittade omkring i folkmassan, troligen letade dom efter mig. Jag fick ögonkontakt med Harry och han sa nått till killarna som i sin tur vände sin blick mot mig. Niall gick fram till vakten och viskade något i hans öra.
- Förlåt mig, jag hade verkligen ingen aning! sa vakten
Istället för att svara gick jag bara förbi och kramade Niall. Jag kände hur blickarna brände i ryggen men jag orkade inte bry mig just nu. När vi kramats färdigt gick jag bort mot dom andra som jag också kramade om. Vi hann prata i kanske 15min innan dom var tvugna att gå. Jag kramade alla igen och sista personen jag skulle krama var Harry, han höll om mig länge och ett leénde spred sig på mina läppar. Jag kände hur han la ner något i min ficka och sedan viskade han i mitt öra ''Look in your pocket when you come home!'' jag ville titta nu var det var han la ner i min ficka men jag fick vänta helt enkelt. Dom började gå mot säkerhetskontrollen och vi vinkade om och om igen. När dom kom runt hörnet såg man dom inte längre. Jag började gå mot bilen, tur var att några fans hade gått så det var inte jätte packat men folk. Men jag märkte hur några tjejer följde efter mig så jag stannade upp och vände mig om mot dom. Dom fortsatte mot mig och började sedan prata med mig.
- Hur känner du dom? sa en blond söt tjej
- Ehh...
Jag visste inte om jag ''fick'' säga att jag och Niall var kusiner, men något måste jag ju säga i alla fall.
- Jag och Niall är kusiner så dom hälsade på! sa jag
Jag såg hur tjejernas miner ändrades och helt plötsligt började dom skratta.
- Som om!
Och så gick dom iväg. Shit vad kul det blir när dom får reda på att vi verkligen är kusiner. Jag fortsatte mot bilen där pappa satt och väntade och nu var vi påväg hem. Jag satte hörlurarna i öronen och satte på One thing. Ja, jag lyssnar på deras låtar nu. Jag älskar faktiskt låtarna.
Jag gick direkt upp på mitt rum och satte mig vid datorn. Det var väldigt längesen jag var inne på twitter så jag passade på att gå in. Det första jag såg var att Harry, Louis, Liam och Zayn börjat följa mig, Niall gjorde det sen innan. Jag började följa killarna och skrev sedan in en ny tweet. ''Had so much fun with @Harry_Styles @NiallOfficial @Real_Liam_Payne @zaynmalik @Louis_Tomlinson Miss you guys already!'' Jag klickade på tweet och sedan gick jag in på allas profil. När jag kom in på Harrys profil såg jag att han hade skrivit en tweet för 15min sen. ''Amazing 3 days in Sweden with the guys and @bellalovelife ! Miss you Bella, and don't forget to look in your pocket! ;)'' hade han skrivit. Juste, jag hade ju helt glömt bort att han lagt någonting i min ficka. Jag kollade i båda fickorna och hittade en lapp i den ena. Jag vecklade upp den och där stog ett nummer. Förmodligen hans nummer, ett leénde spred sig och direkt tog jag upp mobilen för att smsa honom. ''Hi Harry! Remember me? Bella? Haha saw your thing in my pocket. Hope we see eachother soon! xx Bella'' jag läste igenom det några gånger innan jag skickade iväg det. Han kommer förmodligen inte svara på det nu eftersom dom sitter på planet. Jag fortsatte kolla på datorn och jag hade fått väldigt många followers på twitter sen Harry skrev tweeten, kul! Jag hann inte sitta vid datorn så länge till innan det var dags för middag, klockan var redan 7.
Under middagen satt vi och snackade om killarna och lite annat också. Men sen fick jag den frågan man kanske inte vlll få.
- Hur är det mellan dig och Harry? Är ni ihop? sa mamma, det var svårt att tyda hennes ansiktsuttryck eftersom hon inte log eller såg sur ut.
Åhh nej hoppas inte hon har sett bilden!
- Vad snackar du om? försökte jag
- Du kan inte lura oss, vi såg när ni två satt ute igår kväll. sa hon och nu hade hon ett busigt uttryck i ansiktet.
- Jaha det, nej vi är inte ihop. Jag frös så ja... sa jag och korsade mina fingrar under bordet.
Pappa gick från bordet och snabbt var han tillbaka med dagens tidningen i handen. 
- Nej okej, men vad är det här då? sa pappa nu
Ooh no! Bilden hade varit med i den vanliga dagstidningen, det var en stor bild på framsidan.
- Eeh jo, det var så att vi var på bio ju. Och jag var så rädd att ja höll Harrys hand.... typ.
Det sista sa jag tyst.
- Gumman, du behöver inte vara rädd vi tycker han är en riktigt trevlig grabb, det är bara att köra! sa pappa och blinkade med ögat.
Asså mina föräldrar är ganska unga och dom säger/gör konstiga grejer ibland. Ibland tror man att dom är 20 år, vilket dom inte är.
När vi ätit klart gick jag upp på mitt rum och gick direkt och la mig. Ni vet, skola imorgon man måste vara pigg.

1 månad senare, Juni-flytten
Tiden hade gått så snabbt och det var redan dags för att flytta. Jag skulle verkligen sakna alla, speciellt basketlaget. Även fast jag älskar basket så vet jag inte om jag ska fortsätta med det när jag har flyttat. Jag ville komma långt, men det skulle bara kännas konstigt att inte spela med tjejerna. Vi får väl se vad som händer.
Jag gick ner för trappan och såg Amanda stå där. När hon såg mig sprang hon fram och vi kramade varandra länge. Vi stog så jätte länge innan det var dags för mig att åka. Några tårar hade åkt ner för våra ansikten men vi var fortfarande glada. Jag tog min handväska och gick sedan ut till bilen. Alla andra saker skulle komma imorgon, hur vet jag inte men på något sätt skulle dom det. Jag kramade om Amanda en gång till innan jag satte mig i bilen. Andra gången jag säger hejdå till henne, men den här gången är det förmodligen förgått. Det är så att när vi flyttade till Usa så hade pappa fått ett jobb i 4 år, men den här gången skulle vi stanna här. Bilen åkte iväg och jag vinkade till Amanda tills man inte såg henne längre.
Väl framme på flyplatsen checkade vi in våra resväskor som vi hade smågrejer i. Efter det gick vi direkt till planet, det var redan boarding och direkt när jag hade satt mig somnade jag, med tankarna på London.
Sorry för att det inte blivit något inlägg på senaste tid, men jag har haft 2 prov den här veckan. Men nu ska jag kolla på melodifestivalen. Det kanske kommer ett till kapitel ikväll får se! Kommentera nu! Lägger in bilder senare på alla inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0