Am I dreaming - Chapter 11

Det var nog den bästa kvällen någonsin. Alla dansade för fullt, snackade, drack och hade bara allmänt kul. Harry och jag hade dansat mycket tillsammans och var nu helt slut. Vi satt i soffan tillsammans med dom andra killarna plus Eric och Chace. Tydligen hade Harry snackat med dom och kommit bra överens. Det känns skönt att de killarna jag bryr mig mest om kommer överens.
När klockan var 4 på morgonen började folk gå hem och vid ungefär 5 tiden var alla ute ur huset. Förutom Harry då, han skulle sova här. Och nej, inte skulle hända jag kände på mig det. Vi ville inte riskera att det blev som förra gången, så vi bestämde att vi skulle ta det lite lungt. Men inte för lungt.
Att plocka undan nu var ingenting som fanns på kartan, vi tänkte göra det när vi vaknat. Som tur är kommer inte mamma och pappa hem imorgon, jag hade sagt till dom att stanna hos någon över veckan som förra gången. Så dom har nästan varit borta i 2 hela veckor. Dom hade i och för sig varit hemma en dag, men det märks inte att dom är borta.
Vi gick direkt till mitt rum och la oss på min säng med huvudena mot varandra.
- Have I ever said that you are the most beautiful girl in the world?! sa Harry och tittade djupt in i mina ögon
Jag hade svårt att få ut ord eftersom han gjorde som han gjorde.
- No, not really! fick jag tillslut fram
- Well, you are! So now I said it!
Han fortsatte titta in i mina ögon men den här gången kysste han även mig på läpparna mjukt. Vi avslutade den och jag blundade långsamt. Jag kände hur Harry la sig närmre mig och armen som han la över. Jag somnade på bara några sekunder med ett leénde på läpparna.

1 vecka senare
En vecka hade gått så snabbt. Harry och jag hade umgåtts väldigt mycket, men tyvärr kan vi inte visa oss ute eftersom folk inte vet att vi är ihop. Dom trodde ju dock att vi dejtade när vi var ovänner typ, men någon dag kommer det väl ut. Jag var nu påväg till Justin Biebers konsert med Niall, vi skulle ta en limo men jag sa nej till det. Så nu sitter vi i en vanlig bil med Harry, han kunde nämligen köra oss dit. Det skulle inte vara så bra om vi tog en bil med ljusa fönster för då skulle dom se att det var Niall och Harry så mörka fönster blev perfekt. Det tog inte så värst lång tid att åka dit, och när vi kom dit var kön enorm. Men som tur är slipper vi gå den ingången eftersom vi har backstage pass. Awesome! Niall ledde mig till ingången vi skulle in genom. När vi kom in var det folk som sprang hit och dit. Men som tur var visste Niall var vi skulle. Han gick och jag följde bara efter som en hund. Han gick närmre en dörr, jag kunde se lite på långt avstånd att det stog 'Justin Bieber', jag kunde inte fatta att jag skulle få träffa honom. Det var som en dröm som skulle bli sann. Vi stog nu en meter från dörren och Niall knackade. Jag fick nästan lite smått panik, vad skulle jag göra eller säga? Dörren öppnades och där stog självaste Justin Bieber.
- Hi man! sa Justin och kramade om Niall
- And who is this lovely girl?
Jag kunde inte få ut nått, jag var som i koma.
- She isn't like this normally! sa Niall och började skratta
- Haha I get that, I mean she are with you guys all the time. sa Justin och hängde med i skrattandet
- Well she's my cousin so it would be weird if she was a fan.
- True! och så log han mot mig
Jag kunde äntligen börja prata, det var som om jag hade stått där i evigheter och stirrat på honom.
- Oh sorry, I'm not normally like this! sa jag och log lite generat
- Yeah I heard that, Niall just told me!
- Shit, my name is Isabelle but my friends usually say Bella! sa jag och sträckte fram handen
- Nice to meet you Bella! och där kom hans to die for leénde igen
Jag sa just att mina vänner kallar mig Bella och så gör han det. Det är helt sick, som om han ville vara vän med mig. Haha, dream on Bella!
- Guys I really have to go now, the concert starts soon so you should go get your places!
- Yes, good luck you gonna do great! sa Niall och kramade om honom
Sedan ställde sig Justin framför mig och väntade nog på att jag skulle krama honom.
- Do I get a hug or not? frågade han och började skratta
- Haha sorry again... sa jag och kramade om honom
- I'll see you after the show, bye! och där försvann han
Vi skyndade oss till platserna vi fått och det kallar jag VIP. Showen sattes igång och wow kallar jag bra. Bättre än bra. Han sjöng massa olika låtar som tex. hans nya låt 'Boyfriend'. Alla tjejer var het galna+Niall. Det är så gulligt att han är ett Justin Bieber fan, det är verkligen kärlek. Och att han känner Justin är sick. Det som är bra med att Niall är min kusin är att då får man träffa mssvis med olika kändisar. Dock har jag inte träffat så många, vi har ju inte bott i samma land så det var svårt att träffas. Men nu bor vi väldigt nära varandra, bara några minuter med bil.
När hela konserten var slut började vi gå tillbaka där vi sa hej till Justin. Han stog redan där och snackade med lite folk. Men när vi kom hade dom redan försvunnit.
- God, you're amazing! Great show really! sa jag och kramade om honom
Jag såg Justins chockade ansikte, jag blev också nästan lite chockad. Från att stå i koma till att prata på som en galning och krama honom som om vi vore bästa vänner, oväntat kan man kalla det.
- Thank you! I'm glad you liked it! So should we go get some ice cream or something? sa Justin
- Sure but I really have to go the toilet so I'll be back in a minute! sa Niall och sprang iväg
- So start tell me about you! I want to get to know you, if you are Nialls cousin you have to be half as cazy as he are! sa Justin och började skratta som även jag gjorde.
- Okey, I lived in Sweden before, and then I moved to USA, then back to Sweden and now I'm stuck here! sa jag
- Ooh wow you're from Sweden! I've always wanted to go there but I never have the time.
- Yeah I get that, you travel almost everyday and stuff. Isn't it hard?
- Sometimes yes but if you love to do music and especially sing it's great. You get tired sometimes to but it's all worth it!
- Nialls coming so we can continue soon! sa jag
- Hi guys! I have to go, I'm sorry but if you want to stay Bella you can!? sa Niall
Jag tittade på Justin och han gjorde en menande blick.
- I'll stay here!
- I can drive her home after! sa Justin och log mot mig
- Okey, I'll see you tomorrow! Bye! och så sprang han iväg
- Tomorrow? sa jag
- He haven't told you? We are going to hang out!
- Aha, but should we go now?
- Yes, after you!

Självklart fick Justin vara försiktigt eftersom vi var ute på stan, specielt när han precis haft en konsert.
Det tog inte så lång tid att komma till en glass kiosk. När vi väl kom fram var det inte så mycket folk där, skönt. Vi ställde oss i kön och beställde varsin glass.
- Hi, what do you want?
- The mint chocolate ice cream in a cup. sa jag och log mot killen som stog i kassan
- Mint chocolate for the hot lady! sa han och blinkade mot mig
Han fixade min glass och sedan var det Justins tur.
- And you want?
- I'll take the same!
När båda fått glassen satte vi oss ner och började snacka.
- Okey, so tell me about you now! sa Justin
Jag började berätta och Justin satt och lyssnade hela tiden.
- You have a pretty nice life! sa han
- Are you serious? Compared to you, no! Tell me about you, I know much but probably not everything
- Yeah people think they know me just because they read things, but there's so much stuff that they don't know!
- I get that, but tell me! I'm great at listening!
Han började berätta och jag kan ju säga att det var väldigt mycket man inte visste. Det fanns mycket grejer som var jobbigt som tex. att han nästan aldrig träffade sina gamla bästa vänner. Jag förstår honom på ett sätt, jag är dock inte känd så jag kan åka till Sverige och träffa dom men inte han. Det finns självklart mycket privata saker, men varför berättar han det för mig? Brukar man inte prata om sånt med sina närmaste vänner?
- Justin, why are you telling me all that private stuff? sa jag
- I don't know? I don't really have someone I can depend on and I trust you! I know we only have known each other a short time but I feel safe with you.
Det var ganska eller nej väldigt otroligt att självaste Justin Bieber sa det till mig, att han litade på mig. Det kändes skönt att han tänkte och tyckte så.
Snackate fortsatte, det kändes som vi satt där i flera timmar. Tillslut bestämde vi oss för att åka hem, så vi gick tillbaka.
Vi satte oss i bilen och började köra mot mig. Det tog inte så lång tid speciellt inte när man satt med Justin. Vi hade så himla kul, vi satt och lyssnade på bra låtar på radion medans vi sjöng som galningar. Han blev förvånad att jag sjöng så bra, han visste att jag sjöng men inte såå bra. Jag började rodna varje gång han berömde mig och det var typ efter varenda låt.
Han hade ställtm sig utanför mitt hus och nu var vi påväg till dörren för att säga hejdå.
- Goodbye Bella! It was really nice being with you tonight! I hope we can do that again alone!
- Of course! Just call me! Here's my number!
Jag tog hans mobil och skrev ner det.
- Done!
- Thank you! sa han och pussade mig lätt på kinden
Jag vinkade åt honom när han gick iväg. När jag stängt dörren lämnade jag min väska där och gick ut till vardagsrumemt där mamma och pappa satt.
- Hey! sa jag och log mot dom
- Hi, have it been fun?
- Yes and guess what?!
Dom satt bara där som frågetecken och väntade på att jag skulle berätta.
- I just hang out with Justin! Best night ever! sa jag
- That's great! But I have never seen you like this before. You must really like this guy?!
- Mum, dad! I have a boyfriend! You know, Harry from One Direction? Friend with Niall my cousin?
- Yeah right!
- I'm going to bed now anyway! Goodnight!
Jag började gå upp mot mitt rum. Innan tog jag bort sminket och borstade tänderna. Jag la mig i sängen och började tänka på kvällen. Hur kunde det här gå till? Hur kunde jag ha Niall som kusin? Hur underbart som helst.
Efter några minuter somnade jag med ett väldigt stort leénde på läpparna.

Kommentarer
Postat av: ilse

Så J*vla bra! Hoppas det kommer mer kärlek och lite från de andra killarna i 1D också! :)

2012-05-03 @ 14:22:14
Postat av: Anonym

Snälla uppdatera! Jag vill ha mer! vi har fått vänta i 9 dar :O

2012-05-10 @ 20:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0