Am I dreaming - Chapter 14

En vecka senare
*bur, bur*
Jag vaknar av att mobilen darrar, jag tittar på den digitala klockan, klockan är 4 på morgonen. Jag tar mobilen och ser då att det är Justin. Från att vara dötrött till pigg svarar jag i mobilen.
- Hiiii bestie! små skriker Justin
- Haha hey bestie!
- What's up? I hope I didn't wake you up?!
- Wake me up? Do you know how much the clock is here?
- Eeh not really but I guess late, because you do that weird thing with you voice.
- You guessed right! But I don't mind! What's on your mind? frågade jag
- Well, apparently I'm going to London again soon, so we will see eachother! man hörde verkligen hur glad han var
- That's so awesome! When? I hope really soon because I miss you so much!
- Naaw, I miss you to! But I think in like 2 weeks or something!
- Great! Can't wait! But dude I have to sleep now! I'll call you some day soon! Bye!
- Bye!
Som tur somnade jag om ganska snabbt, annars hade det blivit lite jobbigt. Hatar att ligga och vrida och vände på sig hela natten.

*bur, bur*
Ååå varför ska alla ringa mig hela tiden? Jag orkar inte! Motvilligt tog jag mobilen och svarade.
- Hello! sa jag och gäspade
- Hi babe! Do you know how much the time is? hörde jag hur Harry sa
- Eeh no?! Why would I?
- I maybe want to look!
- Ooh f*uck! I start soon! Can you please please please pick me up?
- Everything for you! I'll be there in 10 be ready then! sa han och la sedan på
Snabbt som tusan sminkade jag mig, jag hade redan klätt på mig kläderna. Det hade jag gjort medans jag snackade med Harry, man måste använda tiden på ett smart sätt.
Jag tittade mobil klockan och såg att det var 5min kvar tills Harry skulle komma så jag passade på att bre en, kanske 2 mackor. Jag hann även få i mig lite juice som är viktigt.
En sak jag hatar är faktiskt att skippa frukosten. För det första så är det dagens viktigaste måltid, man blir tjock om man inte gör det, tro det eller ej men det är sant. För det andra så blir jag alltid så hungrig om jag inte äter innan dom första lektionerna.

*Tut, tut*
Jag tittade ut genom fönstret och såg Harry stå med bilen utanför. Snabbt, snabbt tog jag väskan, datorn och alla böcker ut till bilen. Att vara stressad är inte kul man blir typ mest irriterad på saker, tex. sina föräldrar.
- Drive, drive, drive! skrek jag när jag satt mig i bilen
Harry började gasa och snart var vi redan i skolan. Jag sa hejdå till Harry kvickt och skyndade mig sedan till skåpet. Jag tittade på schemat och såg att det var matte så jag tog böckerna och sprang till klassrummet. När jag väl kom dit var det inte öppet, ''men det här var konstigt'' tänkte jag. Men hallå, vänta! Varför är det så tomt i skolan? Det är ju ingen här? Åå juste, vi fick ju ledigt idag. Med tunga steg gick jag tillbaka till skåpet, la in böckerna, tog mina grejer och gick ut mot skolgården. Men varför står Harrys bil kvar där? Jag gick mot bilen och såg att han satt där, när jag öppnade dörren så vände han sig om mot mig.
- Surprise! och så slog han ut händerna på sidorna och log stort
- Did you know this all the time?
- Well, yes! But I want you to come to our interview!
- And you can't ask instead of doing all this?
- Your right! Next time! och så fortsatte han med mobilen som innan
Nu stog jag med en chockad min. Var det de ända han hade att säga? Han ska få betala! Men inte idag, för idag är det en bra dag. Han ska berätta för världen att vi dejtar. Han skulle ha gjort det på intervjun förra veckan men den blev fram flyttad till idag. Det är ju bra, för då får jag vara med när han berättar. Det blir lixom mer roligare och folk får även då se hur jag ser ut. Vi satte oss i bilen igen och började åka mot stället där intervjun skulle hålla plats.

Harrys perspektiv
- Welcome guys! Nice to have you here! sa killen som intervjuade oss
- Thank you, nice to be here! sa Liam
- So how's it going with you album?
- We're working on it right now, it's great songs on it and we've been working really hard! So we hope you'll enjoy it when it's done, which is soon.
Han fortsatte fråga lite frågor och lite annat. Frågan jag längtade mest till kom äntligen.
- So like always your fans want to know if you're dating someone!?
- The same as before, Danielle! sa Liam
- No! sa både Zayn, Niall and Louis
- Well, I'm dating someone! sa jag och log stolt
- Wow, I didn't know! I don't think nobody did! When? Where? How? Who is it?
- Because I haven't told anyone about that and it's the girl over there! sa jag och pekade bort mot Bella
- She's really pretty! Good pick Harry!
- Haha thanks! She's a keeper!
- I bet she is! Tell ous more! sa killen
- I met her before the summer in Sweden and it's Nia... hann jag bara säga innan jag upptäckte vad jag var påväg att säga.
''Niall can I tell that she is your cousin?'' viskade jag i hans öra, som svar fick jag en nickning som betyde ja
- It's Nialls cousin! hade jag sagt ganska snabbt, varför visste jag inte.
- Ooh, I didn't know. I've seen all the others but not her! Niall why so?
- I don't know, she's been living in the US and Sweden so I think that matters but there are sure some other things that explains why! sa Niall
- Thank you guys for coming and hope having you back soon! sa killen och så avslutades intervjun
Jag gick fram till Bella och kramade om henne. Juste, jag hade inte snackat med henne om alla fans och vad dom skulle tycka nu när det är ute.
- Bella, just one thing! You know that the fans will write stupid things right? sa jag med lite osäker röst
- I know, but if I can be with you it's worth it!  You are the only thing that matters! sa hon och kysste mina läppar
Lite kortare del men ändå någonting!

Kommentarer
Postat av: ilse

Så himla bra!!! Värt att vänta på! :)

2012-05-23 @ 14:37:05
Postat av: Ilse

snälla uppdatera! vill ha mer! din novell är så himla bra!

2012-05-30 @ 07:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0