Am I dreaming - Chapter 13

Att sitta vid poolen och chilla med dom underbaraste killarna är hur awesome som helst. Jag ska vara glad att jag är den jag är, alla får inte uppleva det hära. Det är som om en dröm kom i uppfyllelse. Sommaren hade gått så otroligt snabbt, det var snart dags för skola. Det skulle bli kul men på ett sätt väldigt jobbigt och tråkigt. Man har läxor, prov men även roliga grejer som bal och olika event. Det ska bli kul att få lära känna lite tjejer också, jag har ju bara umgåtts med killar hela sommaren. Men jag ska inte klaga, verkligen inte! När Justin hade varit här hade vi haft sjukt kul. Vi hade fått gå på några av hans konserter som han haft, intervjuer, gått på tivoli och massa annat skoj. Justin och jag hade kommit väldigt nära varandra, vi hade suttit och snackat nästan varje kväll långt in på natten om allt. Vi litar på varandra och det är skönt att ha någon man kan luta huvudet mot. Vi hade bestämmt att vi skulle träffas vid olika tillfällen. Han skulle till London en gång till det här året och sedan skulle han även till Sverige. Och gissa vad tur man har, det är samtidigt som jag ska till Sverige och hälsa på mina gamla vänner. Jag tror vi kommer bli ''bästa vänner'' snabbt. Harry och jag har umgåtts mycket, vi kommer så himla bra överens. Vi har myst vid poolen på dagarna, shoppat, gått ut på dejter. Fast vi har fortfarande inte gått ut med det, vi har varit bra på att smyga så folk har inte fått bilder på oss. Jag har även hunnit vara med Chace och Eric, vi hade gått ut på liter fester och lite olika roliga saker.

När jag säger ''snart'' så menar jag imorgon. Det är imorgon som skolan börjat. Så idag är sista dagen på sommarlovet. Vi har planerat en mysig men roliga kväll med alla grabbarna. Niall, Liam, Louis, Zayn, Eric, Chace och såklart Harry. Men det var ett tag kvar, klockan var bara 2 och alla skulle komma 5 för att hjälpa till att laga maten, duka osv. Fast i och för sig det var bara 3 timmar, eller bara och bara.
- Guys get up, you gotta go home and change clothes and that other stuff guys do! sa jag medans jag reste mig upp
- Okey, just chill Bella! sa Louis och alla killarna började röra på sig inåt
Efter några få minuter hade nästan alla gått förutom Harry. Han hade tagit med sig sina grejer så han skulle kunna stanna med mig. Mamma och pappa var ute på middag så vi skulle kunna få vara hemma själva.
Harry och jag började gå in hand i hand upp till duschen. Dock duschade vi en och en. Vi har pratat om det här och vi försöker ta det lungt även om vi kan gå lite långt ibland. Jag började duscha och efter jag tvättat håret och rackat benen så var jag färdig. Harry hoppade in i duschen medans jag klädde på mig och sminkade mig lätt. Jag orkade inte göra mig fin. Lite mascara som vanligt. Det var inte heller svårt att bestämma vad man skulle ha på sig. Det blev ett par svarta tajta jeans och en topp under en stickad mysig tröja.
Precis när jag blivit klar kom Harry ut ur badrummet med bara en handduk runt midjan.
- Hi sexy! sa jag och kysste honom på läpparna
Även fast Harry inte hade världens mest tränade kropp så var han hur snygg som helst i mina ögon. Det skulle inte gå att hitta någon så snygg som han. Han gick bort mot sina kläder och klädde på sig dom. Vilket gick ganska fort, nu var det bara 40min kvar tills alla skulle komma. Så vi la oss i min säng och tittade runt på twitter och youtube. Det fanns massvis med roliga klipp på killarna, så vi satt och tittade på dom.

Tiden gick fort och man kunde höra killarna där nere. Det kanske låter konstigt att dom var inne utan att vi hade öppnat dörren, men Niall har en nyckel så det är chill.
- Harry we should go down! They are here! sa jag och reste mig upp för att sedan gå mot dörren
- Coming!
Precis när jag skulle öppna dörren tog Harry tag i min arm.
- Bella, wait! I have to say something to you!
Jag stog där och väntade, Harry verkade ha lite svårt att säga det.
- Harry, what is it?
- I-I... love you! han tittade fortfarande ner i marken som innan, det var som han väntade på en bekräftelse eller ett svar
- Naaw, I love you to!
Nu tog han upp huvudet och ett stort leénde spred sig på hans läppar. Han lutade sig fram och kysste mig på läpparna länge.
- Okey we really have to go now! sa jag och tog tag i hans hand och började gå ner till resten av killarna
- Hey love birds! skrek Louis och kom fram och kramade oss
- Haha hi Louis! sa jag
- So I will start with the food, Harry, Niall, Chace you can help me! And the rest of you can fix snacks, drinks, and set the table. And to the topp of everything I put some music on! Jag gick fram till stereon och satte på musik på lagom volym men ändå ganska högt.
Alla började sjunga och dansa samtidigt som man gjorde det man skulle. Jag och dom andra som skulle ta maten började att fixa. Det skulle bli pesto pasta och kött. Favoriten!

Nu stog pastan och kokade för fullt och köttet stektes, medans tog vi en drink. Det var kul att kunna få spendera sista dagen med dom man brydde sig mest om. Att bara få snacka om allt, kunna skratta åt något någon säger, härlig känsla!
Maten hade nu blivit fädig och alla satt och åt och snackade mycket. Niall och jag tog mest som vanligt. Men jag gillar det! Kvällen fortsatte så, vi hade bara allmänt trevligt sista kvällen innan skolan skulle börja.


- Bella wake up! You got school today!
Jag väcktes av att någon satt på min säng och skakade mig. Jag öppnade sakta ögonen och mötte ett stort leénde. Och inte av vem som helst, utan av Harry.
- I don't want to! sa jag och satte kudden framför ansiktet.
- Come on! I'll drive you! Hurry up, you don't want to come late first day to school.
- Okey, but first get of my bed! sa jag och puttade honom bort från sängen
- Eyy, easy girl! sa han och började skratta
Jag gick upp ur sänge och försökte hitta något och ha på mig. Men nej, det gjorde jag inte. Istället fick jag ett utbrott.
- AAAAAAAAAH! F*ck this! sa jag och slängde kläderna jag hade i händerna på golvet.
- Harry help me! I don't know what to wear!
- Wear whatever, you look great in everything! sa han och pussade mig på läpparna.
- No, help me now! sa jag bestämt och gjorde en seriös blick
- Okey... what about this? han tog fram ett par shorts och en riktigt snygg topp som jag hade köpt i veckan
- Isn't that to nice?
- No, not if you want to do a good first impression!
- True! och så tog jag tag i kläderna och bytte om snabbt. Till det tog jag även lite smycken.
Efter gick vi ner och åt frukost, mums. Dock fick vi skynda oss eftersom det var ont om tid. Jag hade fortfarande smink att fixa men det fick jag göra i bilen.

- Harry hurry!
Varför ska han alltid fixa håret så länge? Jobbiga människa.
- Coming! sa han och kom springandes ner för trappan med bilnycklarna i högsta hugg.
Vi hoppade in i bilen och började köra mot skolan. Tur att jag hade tid på mig att sminka mig, ungefär 10-15min.
Att sätta på puder var det enklaste men när det kom till mascaran, då blev det jobbigt.
- Aouch, can you like drive better! sa jag efter att jag fått mascara borsten i ögat
- I'm doing my best and do it better yourself!
Jag blev precis klar innan vi kom till skolan, Harry släppte mig precis fram gången till skolan.
- And you know what to do! sa han och pussade mig på läpparna
- Bye honey! I'll call you when I finish school!
Jag gick ut ur bilen och innan jag stängde dörren sa han ''Love you!''
- Love you to! och så stängde jag dörren
Jag gick mot skolans ingång och jag hade redan fått blickar på mig. Vissa följde mig när jag gick, det var lite creepy.
När jag kom in i skolan gick jag mot rektorns expedition. Där fick jag mitt skåp+nyckel, alla böcker, mitt schema och en karta över skolan. Den var ganska stor så jag förstår varför.
Jag gick runt i skolan för att hitta mitt skåp men det var typ omöjligt. Tur som jag har såg jag Chace och Eric så jag gick fram till dom.
- Hi guys! sa jag och kramade om dom
- Hi Bella! sa båda i mun på varandra
- I can't find my locker could you please help me? sa jag och gjorde puppy eyes
- Sure, wait a second!
När vi gick där i korridoren var det ännu mer folk som stirrade. Vad är grejen egentligen?
- Why are all the people staring? It's kind of creepy!
- Well, first you are really hot. Yes I know you have a boyfriend but you get it! And second we are kind of ''popular'' here. That sounds weird but we are, everybody thinks it's sooo cool to talk to ous! sa Chace
- And some of them sing to me sometimes because they know my dad are a producer! sa Eric den här gången
- That's really LOL! sa jag och började skratta
Vi kom äntligen fram till skåpen och jag kunde lägga mina grejer där inne. Jag tittade på schemat och såg att det var engelska första lektionen så jag tog engelska böckerna och gick sedan mot lektionen med killarna. Det var tur att Eric och Chace hade samma lektion som mig, väldigt skönt. Men jag kan klara mig själv, jag får vänner ganska snabbt men det är alltid skönt att han någon vid sin sida hela tiden ändå.
Vi satte oss vi bänkarna som var i mitten och då kom läraren in.
- Hi everybody! Hope you had a great summer! We gonna start the lesson soon but first we have to introduce the new girl! Come up here!
Jag gick med motvilliga steg upp till tavlan för att sedan börja prata.
- Hi my name is Isabelle, I moved here right before the summer, I play basketball, sing and just spend time with my friends.
- Do you know anyone here? frågade läraren som var en kille
- Yes, Eric and Chace! We met in the begining of the summer so we've spend much time toghether!
- Oh okey! You can go to your place now, thank you!
Jag gick tillbaka mot min plats och lektionen fortsatte. Såklart så skulle vi göra en uppsats det första vi gjorde. Man skulle skriva om antingen ''En viktigt person i mitt liv'' eller ''En dröm jag har''. Det var roliga teman så det skulle bli kul. Men vilken man skulle välja var svårt. Ääh man får väl fråga någon.
Lektionen slutade och det var nu dags för no. Usch, det är verkligen ett ämne jag hatar. Det är så tråkigt! Aja, det är bara att bita ihop. Den lektionen gick snabbt och det var redan dags för lunch. Man kunde sitta ute så jag, Eric och Chace satte oss på en bänk efter vi hämtat maten. Solen stekte på och duktig som man är så har man solglasögon med sig. Jag kände att någon petade mig i ryggen så jag vände mig om och där såg jag en tjej stå.
- Hi! sa jag och tog av mig brillorna
- Hi, I'm sorry if I disturb but I really recognize you!
- Maybe because I da...
Tur att jag hann stoppa mig själv innan jag sa för mycket. Lika bra att hålla tyst när hon inte vet var hon sätt mig.
- Well I don't know the answer! But what's your name? sa jag och sträckte fram handen
- Ilse! sa tjejen och jag måste säga hon var riktigt söt
- Isabelle! Do you want to sit with ous?
- Sure! sa hon och satte sig brevid mig
- Do you know Eric and Chace? frågade jag
- Yeah I know who they are but we don't know eachother that way!

Ilses perspektiv
Gud vad hon var lik någon jag sätt på bild. Varifrån vet jag dock inte. Men skulle jag våga gå upp till henne? Jag menar hon satt ju med Chace och Eric. Vem bryr sig nu kör vi. När jag stog bakom henne petade jag henne i ryggen.
- Hi! sa hon och tog bort solglasögonen
- Hi, I'm sorry if I disturb but I really recognize you!
- Maybe because I da...
Vad skulle hon säga? Det var lite misstänksamt! Men men..
- Well I don't know the answer! But what's your name? sa hon och sträckte fram handen
- Ilse! sa jag
- Isabelle! Do you want to sit with ous? Hmm, vill jag? Ja, det är inte varje dag
- Sure!
- Do you know Eric and Chace? frågade hon
- Yeah I know who they are but we don't know eachother that way!
Vi började prata och jag måste säga Eric och Chace var riktigt trevliga. Man tror inte det. Isabelle var också trevlig, hon och jag kom bra överens. Det kändes som en början till en bra vänskap, ni vet magkänsla.
Tråkigt nog tog lunchen snabbt slut men Isabelle och jag bytte nummer så vi skulle kunna höras av.

Bellas perspektiv
Dagen gick snabbt och jag stog nu vid skåpet för att ta mina grejer. Harry skulle hämta mig så jag skyndade mig lite. Och jag vill inte att någon ska upptäcka honom, speciellt när ingen vet. Det är faktiskt ganska otroligt att ingen märkt att vi är ihop. Jag menar vi har varit ute ganska mycket på middagar och lite annat.
Jag gick ut framför skolan, men ingen bil sågs. Så jag ringde honom.
- Hey, where are you?
- I'm late but I'm there soon!
- It's okey, I'm waiting outside!
- Okey, love you!
- Love you to Harry!
När jag lagt på hör jag hur någon harklar sig bakom mig så jag vänder mig om. Där står Ilse och ler som en fåne.
- Did you say Harry? Because now I know where I seen you!
- Eeh... okey I said Harry! I'm dating him, but please don't tell anyone?!
- I promise! I would never do that!
En bil började tuta och det var då Harry. Jag kramade om Ilse snabbt och hoppade sedan in i bilen.
När jag tittade ut såg jag att hon fortfarande stog kvar och log stort.
- I see that you maid a friend! And a GIRL! sa han tydligt och gjorde en sarkastisk min.
- Watch it! sa jag och slog till honom
- Sorry, but you only have guys that are your friends so it's nice to see!
- Yeah yeah whatever! Drive now before anyone sees you!
Vi körde hem till mig där det bara var att börja plugga. Jag tänkte börja med engelska uppgiften. Men vad skulle jag välja?
- Harry can you help me with my english assignment? sa jag och satte på min dator där jag tänkte skriva den
- Sure babe! sa han och satte sig brevid mig i soffan
- What's it about?
- You can shoose between two different themes ''An important person in my life'' and ''A dream I have''.
- Hmm.. I think you should choose ''An important person in my life'' then you can write about me! sa han och log stort
- You wish! I would if we go out with that we are dating!
- Easy! I have an interview tomorrow! I can tell it then! Only if you want?
- Yes, I mean we have been dating a time now so I think it's time!
- You know I love you right? sa han och kysste mig på läpparna
- I know Harry Styles, I love you to! But seriously I have to do this! I'll take that one were I can write about you! Thumbs up, and everyone is happy! sa jag och gjorde tummar upp
Medans jag satt och skrev masserade Harry mig, det får mig att koncentrera mig bättre. Han tyckte det var konstigt först men det är sant. Det var väldigt effektivt vill jag lova!
Nästan hela kvällen satt jag och skrev på engelskan, Harry hade åkt hem eftersom intervjun var så tidig. Och äntligen kunde jag gå och lägga mig i sängen och sova.

Kommentarer
Postat av: ilse

ÅÅ jag ÄLSKAR det! sååå bra! du äger verkligen på att skriva! :)

2012-05-13 @ 08:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0